توسط دو برادر در یک استارت‌آپ هندی انجام گرفت؛

ساخت توربین بادی ارزان قیمت برای تامین انرژی مصارف خانگی

پنجره ایرانیان: یک استارت‌آپ هندی به نام Avat GardeInnovations توربین بادی ارزان قیمتی طراحی کرده است که روزانه ۳ تا ۵ کیلووات‌ساعت انرژی تولید می‌کند.
  • چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 9:22

به گزارش انرژی هاب، مدت کوتاهی بعد از حمایت مقامات رسمی از پروژه‌های برق‌آبی کرالا در جنوب غربی هند، موجی از اعتراضات نسبت به این تصمیم ایجاد شد. فعالان محیط زیست به تغییر اکولوژی منطقه این سدها و از بین رفتن بزرگترین آبشار منطقه اعتراض کردند. اما مشخص نیست که دولت آگاهانه یا ناآگاهانه اعلام کرد که چاره‌‌ دیگری ندارد و در صورت توقف این پروژه‌ها بحران انرژی که در منطقه با افزایش جمعیت و صنایع ایجاد شده اوج خواهد گرفت و منابع دیگر تولید برق به حد بسیاری به بخش خصوصی مربوط است.

مناطق دیگر هند شرایط بهتری ندارند بلکه ایالت کرالا بهترین پوشش انرژی را داراست و مناطق دیگر در ساعاتی از روز دچار قطعی انرژی هستند.

در همین حال، دو برادر تصمیم به توسعه بخش خصوصی انرژی و غلبه بر بحران انرژی دارند. این دو برادر سیستمی را طراحی کرده‌اند که به توازن شرایط زیست محیطی کمک خواهد کرد.

شرکت آوات گارده، استارت‌آپی توسط دو برادر در کرالا به نام‌های آرون و آنوپ با ایده‌ توربین بادی ارزان قیمت که انرژی کافی برای یک خانه در تمام طول عمر آن را تامین می‌کند، طراحی کرده‌اند. با توجه به سایز پره این توربین، این توربین قابلیت تولید ۵ کیلووات ساعت یا کیلووات در روز را تنها با ۷۵۰ دلار دارا می‌باشد.

برادران می‏گویند که هدف آنها غلبه بر فقر و کاهش اتکا بر شبکه سراسری برق و یک سیستم بهینه خودکفا بر اساس سیستم‌های انرژی نو گسترده می‌باشد. در نتیجه محیط زیستی پاکیزه‌تر و اقتصادی بالنده‌تر و تغییرات اجتماعی  و کارآفرینی بیشتر خواهیم داشت.

نخستین پیشنهاد این شرکت ساخت یک توربین بادی کوچک و مناسب برای مناطق شهری، تجاری و کشاورزی است که تلاش می‏شود تا سال ۲۰۱۶ راهی بازار شود.

برای این استارت‌آپ موقعیت‌های بسیاری وجود دارد. هند یکی از شش غول مصرف‌کننده انرژی است که سهمی ۳.۴ درصدی در مصرف انرژی طبق گزارش‌های رسمی دارا می‌باشد. به همین دلیل دولت مرکزی و مقامات ایالتی قادر به آوردن زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری عظیم در بسیاری ازمناطق نیستند. این جایی است که شرکت آوات گارده تمرکز کرده است. درحالی که قیمت یک توربین بادی ۱ کیلوواتی برابر ۴ تا ۱۰ هزار یورو است، سیستم طراحی شده آنها قیمتی برابر ۷۵۰ دلار خواهد داشت. این کاهش قیمت باعث تولید انبوه بیشتر خواهد شد.

این شرکت اولین توربین خود را در کلیسای منطقه با توان ۳۰۰ کیلووات راه‌اندازی کرده است. این سیستم همچنین جایزه ۲۰ شرکت انرژی پاک را برنده شده است. طبق گزارش‏ها، هند بعد از چین، آمریکا و آلمان چهارمین منطقه ریسک‌پذیر برای سرمایه‌گذاری انرژی بادی است.

 


ثبت نظر

ارسال