اثرات برجام در حوزه اقتصاد:

برجام به انتخابات آینده ایران و آمریکا گره خورده است

پنجره ایرانیان: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور معتقد است: برجام پروژه‌ای زمان بر است و اثرات آن در اقتصاد و بازار کشور در آینده مشخص خواهد شد.
  • شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 11:55

به گزارش ایسنا، فتح الله بیات اظهار کرد: اگر چه در ابتدای امر تصور می شد که با اجرای برجام در وضعیت اقتصاد، ‌ صنعت و تولید کشور اتفاقاتی بیفتاد و تحولات اساسی را شاهد باشیم ولی این اتفاق نیفتاد و همه به خوبی این مسئله را می‌دانند.

وی ادامه داد: برجام پروژه‌ای زمان بر است و گذر زمان اثرات آن را مشخص خواهد کرد ولی در شرایطی که تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشده نمی‌توان به رونق بازار کار و تغییر و تحولات اقتصاد امیدوار بود.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه همه چیز به انتخابات آینده ایران و آمریکا گره خورده است، ‌ گفت: زمان زیادی به پایان عمر دولت اوباما و دولت یازدهم باقی نمانده است، بنابراین سیاستگذاری‌هایی که هر دو دولت در پیش خواهند گرفت می‌تواند بسیاری از موضوعات را جابه‌جا کند.

به اعتقاد بیات اگر چه قراردادهایی که بسته شده از لحاظ قانونی باید ثبات و امنیت داشته باشد ولی ممکن است از لحاظ سیاسی تغییراتی به وجود آید که در آینده تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا و بازگشت سرمایه‌ها به کشور، خاطرنشان کرد: برای افزایش سرمایه گذاری در کشور، ایران باید به از نظر رقابت اقتصادی به حدی برسد که نگرانی برای سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذاران با امنیت و آسودگی خیال در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه طرف آمریکایی در قضیه برجام هر لحظه تغییر وجهه می‌دهد و از یک چارچوب پایدار تبعیت نمی‌کند، اظهار کرد: تا زمانی که برجام به شکل کامل اجرایی نشود و تحریم‌ها از بین نرود نگرانی  بین سیاستگذاران کشور هست.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از آثار برجام باید دو طرفه و بر مبنای برد – برد باشد، گفت: در خصوص اعزام نیروی کار به کشورهای متقاضی، این تصور وجود داشت که ایران دستپاچه شده و رفتارهای هیجانی از خود نشان می‌دهد در حالی که این اتفاق نیفتاد و دولت نشان داد که در روابط و قراردادها باید ژرف نگری شود.

‌رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت: زمانی چینی‌ها می خواستند در یکی از پروژه‌های معدنی ایران وارد شوند و نیروهای خود را برای کار در معادن ما به کار بگیرند اما با اعتراض به موقع ما جلوی آن گرفته شد و اعلام کردیم که شاید در این پروژه به افراد با تخصص ویژه نیاز باشد اما نیروهای ماهر و متخصص داخلی کم نیستند.


ثبت نظر

ارسال