در گفتگو با مدیر فروش سالاماندر در ایران مطرح شد:

شروع به کار رسمی سالاماندر در ایران

پنجره ایرانیان: شرکت سالاماندر دارای قدمتی 150 ساله می ‏باشد که در بدو تاسیس با محصولات سالامبور، پوست، کیف و کفش پا به عرصه تولید گذاشت.
  • شنبه 19 تیر 1395 ساعت 12:7

 همانطور که می ‏دانیم کشور آلمان مهد و زادگاه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی است، و شرکت سالاماندر نیز به عنوان یکی از پیشگامان این فناوری فعالیت ‏های خود را آغاز کرد و به‏ سرعت جایگاه خود را در میان تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی به‏ دست آورد و در شمار بزرگترین شرکت ‏های تولیدکننده این محصول قرار گرفت؛ به‏ گونه‏ ای که اکنون با تولید 8000 نوع محصول یو.پی.وی.سی با بالاترین استانداردهای جهانی، تقریبا یکه ‏تاز میدان رقابت می‏ باشد. این شرکت به 150 کشور دنیا صادرات پروفیل دارد و در اکثر این کشورها نماینده فروش مستقیم خود را گمارده تا در زمینه قیمت، کنترل بهتر و بیشتری داشته باشد و پروفیل سالاماندر با بهترین کیفیت و با قیمتی مناسب به دست مصرف‏ کننده نهایی برسد. سالاماندر پروفیلی است با سبد محصولی کامل که از سفیدی و شفافیت منحصربه‏ فردی سود می ‏برد؛ پروفیلی که برای هر شرایط آب و هوایی به‏ طور مجزا تولید می ‏شود؛ پروفیلی که از نظر کیفیت و قیمت حرف‏ه ایی بسیاری برای گفتن دارد. در گپ‏ و ‏گفت خودمانی که با مهندس طاها رزقی، مدیر فروش دفتر ایران سالاماندر داشتیم، چیزی که بیشتر از همه نظر ما را به خود جلب کرد، برگزاری کلاس‎های آموزشی برای تولیدکنندگان پنجره در کشور آلمان بود. در ادامه با هم این گفتگو را می‎خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

درباره پیشینه سالاماندر توضیحاتی بفرمایید؟
شرکت سالاماندر (SALAMANDER) پیشینه‏ای 150 ساله دارد که در زمینه سالامبور، کیف و کفش فعالیت داشته است. از ابتدای پیدایش فناوری یو.پی.وی.سی، سالاماندر وارد این عرصه گردید و خیلی زود جایگاه خود را در این زمینه پیدا کرد و اکنون سالاماندر با تولید 8000 نوع پروفیل یو.پی.وی.سی در همه زمینه ‏ها پیشتاز این صنعت در آلمان و جهان می ‏باشد.
با رونق صنعت یو.پی.وی.سی در ایران، شرکت‎های آلمانی نیز به بازار جذاب ایران روی آوردند و یکی از این شرکت‎های آلمانی، سالاماندر بود که در 8 سال گذشته در ایران، نام نیک و ماندگاری از خود بر جای گذاشته است.

سالاماندر در کدام شهر آلمان واقع شده است؟
کارخانه‎های سالاماندر در شهرهای هامبورگ و مونیخ آلمان واقع شده است که هر کدام از سری‏ های مختلف در شهرهای مختلفی تولید می ‏گردد.

آیا سالاماندر در کشور دیگری، کارخانه دارد؟
خیر، سالاماندر در هیچ کشور دیگر کارخانه ندارد.

صادرات پروفیل سالاماندر به چند کشور جهان است؟
سالاماندر به 150 کشور جهان صادرات پروفیل دارد.

در مورد محصولات سالاماندر توضیح دهید؟
سالاماندر حدود 8000 محصول یو.پی.وی.سی تولید می‏ کند که همگی این‏ها با توجه به کشور مقصد تولید شده ‏اند. مثلا نوع محصولات مصرفی کشورهای اروپای غربی ممکن است با کشورهای آفریقایی یا آسیایی متفاوت باشد.
بنابراین اگر در ایران هنوز از پروفیل سری 60 استفاده می ‏شود، در آلمان یا کشورهای دیگر اروپایی، این پروفیل مجوز استفاده در ساختمان‏ ها را ندارد.

دلیل تنوع قیمت پروفیل‏ های سالاماندر چیست؟
بدیهی است که با وجود تنوع پروفیل، تنوع قیمت نیز منطقی می ‏باشد. در واقع شما با هر بودجه‎ای می ‏توانید از محصولات بی‏ رقیب سالاماندر استفاده کنید.

با توجه به اینکه برند‎های تقلبی در بازار وجود دارد، شما چه تدابیری برای برخورد با این مشکل اندیشیده ‏اید؟
متاسفانه باید بگویم که در یکی دو سال اخیر، چند برند آلمانی هم دچار افت شده و از مبدا کشورهای دیگر به ایران می ‏آیند که جا دارد متولیان امر در این زمینه وارد شوند و از آسیب رسیدن به این صنعت و سلب اعتماد مشتری اقدامات جدی به عمل آورند.
ما برای اینکه در این خصوص اعتمادسازی کنیم، برای تولیدکنندگان و بعضا مصرف‏ کنندگان نهایی تور بازدید از کارخانه آلمان را تدارک دیده ‏ایم، که در زمان خود اطلاع‏ رسانی‏ های لازم را انجام خواهیم داد.

پروفیل سالاماندر از چه مزیتی برخوردار است؟
همان طور که اشاره شد، سالاماندر دارای سه مزیت عمده از نظر مصرف ‏کنندگان پروفیل های یو.پی.وی.سی می ‏باشد:
1. کیفیت و شفافیت منحصر به فرد پروفیل که از نظر هیچ کسی پوشیده نمی‏ ماند.
2. قیمت بسیار مناسب در مقایسه با محصولات مشابه آلمانی.
3. مزیت نهایی پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی سالاماندر این است که به ‏صورت مادام العمر گارانتی می‏ باشد.

سالاماندر در کدام کشور‎ها نمایندگی دارد؟
سالاماندر در اکثر کشورها نماینده مستقیم دارد. از جمله ترکیه، روسیه، کشورهای حوزه بالکان، قفقاز و غیره.
از ابتدای سال 1395 هم مسئولیت نمایندگی سالاماندر در ایران بر عهده من قرار گرفته است.

در برنامه کاری سالاماندر نظارت بر کار پنجره‎سازها وجود دارد؟
در آینده بر تولید پنجره‏ هایی که با پروفیل سالاماندر تولید می‏ شوند، نظارت دقیقی انجام خواهد شد. قطعا این تولیدکنندگان باید از ماشین ‏آلات پیشرفته مونتاژ برخوردار باشند؛ از نیروی کار ماهر و استادکاران حرفه ‏ای دارای سابقه در تولید، استفاده کنند؛ و همه مواردی که باعث افزایش کیفی تولید می ‏گردد، در این خصوص لحاظ خواهد شد.
البته نظارت‏ ها به زمان مونتاژ محدود نخواهد بود، و هنگام نصب در و پنجره‏ ها در محل پروژه ‏ها نیز نظارت ‏هایی صورت خواهد گرفت.

سالاماندر در بحث آموزش، چه برنامه ‏هایی دارد؟
خوشبختانه طی سال‏ های گذشته، صنعت مونتاژ در و پنجره‏ های یو.پی.وی.سی پیشرفت ‏های خوبی داشته است، با این حال، هر کدام از نماینده ‏ها را که در این زمینه مایل به شرکت در کلاس ‏های آموزشی باشند، می ‏توانیم در کشور آلمان آموزش دهیم.

مشتریان سالاماندر به چه صورتی پروفیل های سفارشی خود را دریافت خواهند کرد؟
به محض وصول درخواست از سوی مشتری، پروفورمایی صادر خواهد گردید که بر اساس آن می ‏توانند نسبت به گشایش ال.سی اقدام کنند و ظرف مدت 10 روز کالای خود را تحویل بگیرند. البته برنامه ‏ریزی‏ هایی صورت خواهد گرفت که ظرف مدت کوتاهی دپوی ایران را هم راه ‏اندازی کنیم تا مشتریان خرد هم بتوانند از محصولات سالاماندر استفاده کنند.

از نظر شما یک پنجره استاندارد چه ویژگی‏ هایی دارد؟
مهمترین ویژگی هر پنجره‎ این است که خوب ساخته و تولید شود، و در نهایت خوب نصب شود. پنجره باید توسط ماشین‎آلات با کیفیت تولید و توسط استاد کار ماهر نصب شود. پنجره اگر استاندارد تولید شده باشد، تا 5 سال نباید نیاز به رگلاژ داشته باشد. هرچقدر ساخت و نصب یراق‎آلات فنی‎تر انجام شود، محصول نهایی مرغوب‏ تری تولید خواهد شد.

بازار در و پنجره ایران را چگونه ارزیابی می‏ کنید؟
بازار در و پنجره به بازار ساختمان و ساخت‏ و ساز وابسته است. اگر بازار خرید و فروش مسکن از رکود خارج شود، طبیعتا ساخت و ساز و به تبع آن بازار در و پنجره نیز از رکود خارج خواهد شد. هرچند به اعتقاد من، برای کالای خوب و باکیفیت و با قیمت مناسب، همیشه بازار وجود دارد.

به نظر شما، صنعت یو.پی.وی.سی از مونتاژکاران بی شناسنامه چه صدماتی دیده است؟
متاسفانه باید بگویم که وجود این مقدار مونتاژکار زیرپل ه‏ای، اعتماد مردم و مصرف‏ کننده نهایی را نسبت به این صنعت سلب کرده است. در صورت تداوم این روند، باید شاهد تعطیلی بسیاری از کارگاه ‏ها و کارخانه ‏ها باشیم.

راهی وجود دارد تا مانع ورود این چنین شرکت‎هایی به بازار شد؟
در حال حاضر خیر، اما می‏ توان با برنامه ‏ریزی‏ های لازم برای نظارت‏ های دقیق، به این مهم دست پیدا کرد.

شرکت‎های بزرگ چقدر می‎توانند در بهبود کیفیت یو.پی.وی.سی اثرگذار باشند؟
طبیعتا تولید پنجره‏ های استاندارد، با دستگاه‏ های پیشرفته و به ‏روز، و توسط سرمایه‏ گذاران کلان ممکن می‏ شود.

تشکل‎های مختلف تا چه حد می‎توانند در بهتر شدن صنعت یو.پی.وی.سی اثرگذار باشند؟
قطعا تشکل‏ های صنفی در این زمینه نقش پررنگی می ‏توانند داشته باشند. این نقش می ‏تواند در قالب اطلاع‏ رسانی در خصوص شرکت ‏های معتبر و تولیدات قابل اعتماد و همچنین فرهنگ‏ سازی، تبلیغات و سایر زمینه‏ ها ایفا گردد.

نظرتان در مورد پنجره تیپ چیست؟
پنجره ‏های تیپ در ایران مشتری اندکی دارند، تا زمانی که صنعتی‏ سازی در ایران شکل نگیرد، تولید پنجره‏ های تیپ هم نخواهیم داشت. ضمن اینکه شاهد هستیم که در پروژه ‏های مسکن مهر این کار انجام گرفته و نهایتا دو یا سه تیپ پنجره ندارند. اما در پروژه‏ های شخصی‏ ساز این امر ظاهرا غیر ممکن است.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 105 ــ تیر 95


ثبت نظر

ارسال