تورم مسکن همچنان کمتر از تورم عمومی باقی می‌ماند

پنجره ایرانیان: مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تغییرات قیمت مسکن به میزان عرضه بستگی دارد، گفت: پیش بینی ما این است که امسال نرخ تورم مسکن از نرخ تورم عمومی بالاتر نرود و افزایش قیمت قابل توجهی نخواهیم داشت.
  • سه شنبه 8 تیر 1395 ساعت 11:8

به گزارش ایلنا، علی چگنی با اشاره به ورود مسکن به فاز پیش رونق اظهار داشت: رونق به معنای رشد اقتصادی و رشد GDP است. رونق در بازار مسکن زمانی اتفاق می افتد که ارزش افزوده این بخش افزایش پیدا کند و ارزش افزوده هم زمانی افزایش می یابد که تولید رشد کند و در بخش مستغلات فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که از نیمه دوم سال‌جاری شاهد رونق تدریجی در بخش مسکن باشیم، افزود:در حال حاضر سرمایه سازندگان به دلیل رکود قفل شده است اما با افزایش معاملات و افزایش گردش مالی، سرمایه ها آزاد می شود و سازندگان می توانند تولید بیشتری داشته باشند.

 مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: وقتی می گوییم تعداد معاملات افزایش یافته به این معنا است که تقاضا در بخش مسکن بیشتر شده است و منابع مالی به سمت این بازار هدایت می شود. با ورود منابع مالی تقاضا افزایش پیدا می کند و بالا رفتن تقاضا تا حدی منجر به افزایش قیمت می شود اما حد و مقدار آن به وضعیت عرضه بستگی دارد.

چگنی با بیان اینکه تولید در بخش مسکن زمان بر است اما در شرایط فعلی از آنجایی که موجودی مسکن مناسب است و به دلیل رکود چند سال گذشته بخشی از تولیدات مسکن به فروش نرفته است، گفت: میزان موجودی مسکن باعث می شود که آثار قیمتی تا حدی کمتر شود. البته پیش بینی ما این است که امسال نرخ تورم مسکن از نرخ تورم عمومی بالاتر نرود و افزایش قیمت قابل توجهی نخواهیم داشت.

 


ثبت نظر

ارسال