زیست شناسی کشت به کمک تولید سوخت‌زیستی می‌آید

پنجره ایرانیان: زیست‌توده‌های سلولوزی، یک منبع در دسترس خانگی است که می‌تواند به عنوان سوختی زیستی و پیشرفته مورد استفاده قرار بگیرد.
  • چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 15:26

به گزارش انرژی‌هاب، کلیدی‌ترین نکته برای تولید سوخت زیستی اقتصادی در گرو ابداع روشی نو برای تبدیل زیست‌توده به سوخت است. موضوع مهم و چالشی در تبدیل زیست‌توده به سوخت به روشی اقتصادی تبدیل سلول‌های سخت و پیچیده سلولوزی به مواد قندی برای سوختن است. موضوع دیگر بازدهی این روش است. روش‌های توسعه یافته رد زیست‌شناسی سنتزی  می‌تواند روش‌های مناسب و نوآورانه‌ای را پیشنهاد دهد. این روش‌ّها می‌تواند روند توسعه و صنعتی کردن این روش‌ها را تسریع بخشد.

بایولوژی سنتزی از دو روش می‌تواند به تولید سوخت با بازدهی بیشتر کمک کند. روش اول تولید آنزیم‌های جدید برای شکستن سلول‌های جامد به اعضای کوچکتر و روش دوم مهندسی میکروب‌هایی پربازده برای تولید سوخت زیستی مناسب است.

همچنین مهندسی میکروب‌ها توسط DNA آنها باعث تولید آنزیم‌های مناسبی می‌شود که سرعت تولید پروتئین و عملیات شیمیایی را افزایش می‌دهد. این افزایش سرعت برابر افزایش سرعت تولید سوخت است. همچنین این میکروب‌های مهندسی شده می‌توانند سوخت هیدروکربنی مانند دیزل یا سوخت جت با پایه گیاهی تولید کنند. این تحقیقات می‌توانند به افزایش بادهی و کاهش قیمت تولید سوخت کمک کنند.

این پیشرفت‌ها در زمینه سوخت زیستی می‌توانند این بازه زمانی با سرعت کم را کمک کنند تا سریع‏ تر گذشته و به مرحله‌های بهتر گذر کند تا سوختی گیاهی با قیمت مناسب و بازدهی بالا تولید شود. این تکنولوژی‌ها در هر کشوری باعث کاهش آلودگی و همچنین کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی باشد در حالی که مشتری اصلی این سوخت‌ها زمینه حمل و نقل است که یکی از مصرف کنندگان سوخت‌های فسیلی است.


ثبت نظر

ارسال