پرداخت 200 هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور

پنجره ایرانیان: رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: هیات دولت در مصوبه اخیر خود پرداخت 200 هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی را در دستور کار قرار داده است.
  • چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 14:40

به گزارش ایسنا، علیرضا تابش امروز در مراسم افتتاح یک واحد مسکونی ویژه معلولان در ساری با اشاره به اینکه در تفاهم نامه سه جانبه میان بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفین ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: تاکنون برای قریب به 8 تا 9000 خانوار دارای دو معلول مسکن احداث شده است و برای خانواده های یک معلول نیز تسهیلات ویژه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی تسهیلات 18 میلیون تومانی ساخت مسکن همچنان پرداخت می شود، بیان کرد: هیات دولت در مصوبه اخیر خود پرداخت 200 هزار تسهیلات مسکن روستایی را در دستور کار قرار داده است.

تابش تصریح کرد: براساس این مصوبه، پرداخت مسکن روستایی از 15 میلیون تومان به 18 میلیون تومان افزایش خواهد یافت و این رقم برای واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق مرزی به 20 میلیون تومان می رسد.

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت منزل در روستاها کمتر است و روند پرداخت تسهیلات روستایی نیز تاکنون موفق بوده است، عنوان کرد: به منظور شتاب بخشیدن به بهسازی و نوسازی منازل روستایی تسهیلات به موقع در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

این مسئول با اعلام وضعیت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تاکید کرد: 340 هزار واحد مسکن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر در کشور در دست اقدام بود که 295 هزار واحد تحویل شده است و مابقی نیز به زودی تحویل می شود.

رئیس بنیاد مسکن مازندران نیز در این مراسم با اشاره به سال 1394 پیرو تفاهم نامه سه دستگاه 114 خانواده دارای دو معلول و بیشتر در مازندران شناسایی شده است، افزود: مقرر شده است برای تمامی این خانواده ها مسکن احداث شود.

مجید هاشمی با تاکید بر اینکه ساخت 90 واحد مسکونی معلولان در مازندران آغاز شده و 20 واحد آن به اتمام رسیده است، بیان کرد: برای این واحد، 18 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 18 میلیون تومان نیز تسهیلات با بهره 5 درصد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: 193 خانوار دارای یک معلول نیز در سامانه برای خانه دار شدن ثبت نام کرده اند که 143 نفر واجد شرایط شناخته شده و به این افراد تسهیلات با بهره کم پرداخت می شود.


ثبت نظر

ارسال