محصولات آلومینیوم جدید دکونیک در YAPI ترکیه رونمایی شد:

پنجره ‏ای بدون نیاز به شیار تخلیه آب

پنجره ایرانیان: شرکت دکونیک در نمایشگاه ساختمان ترکیه (YAPI) برای نخستین بار در جهان، سیستم نوینی از پنجره کشویی را عرضه کرد که به تعبیه شیار تخلیه آب نیازی ندارد.
  • دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:49

مهدی امانی، مدیرعامل شرکت دکونیک ایران در گفتگوی خود با تحریریه پنجره ایرانیان، با ارائه ارزیابی مثبت از حضور پرقدرت دکونیک در نمایشگاه ساختمان استانبول، از عرضه محصولات جدید آلومینیومی در این نمایشگاه خبر داد.

وی با اشاره به توجه اکید دکونیک به نوآوری و خلاقیت در صنعت در و پنجره، هدف از حضور در نمایشگاه ساختمان ترکیه (YAPI) را در امتداد دو نمایشگاه بین‏ المللی اخیر، یعنی تویاپ و نورنبرگ، عرضه آخرین دستاوردها و خلاقیت‏ های این شرکت مبتکر برشمرد که این بار در عرصه آلومینیوم به نمایش گذاشته شده بود.

ایشان با اشاره به محصولات آلومینیومی جدیدی که دکونیک در استانبول عرضه کرد، در خصوص مهمترین دستاورد این شرکت اظهار داشت: از مهمترین محصولاتی که در استانبول ارائه دادیم، یک سیستم جدید پنجره کشویی است. در این سیستم با طراحی ‏های نوینی که روی پروفیل‏ های کشویی انجام شده، دیگر نیازی به انجام سوراخکاری جهت تعبیه شیار آب روی پروفیل آلومینیوم وجود ندارد. به عبارت دیگر این پروفیل به گونه‏ ای طراحی شده است که اصولا آب در یک جا جمع نمی‏ شود.

امانی با تاکید بر ثبت اختراع این پروفیل آلومینیوم به نام دکونیک، در خصوص مزایای این سیستم جدید توضیح داد: با استفاده از این پروفیل‏ ها یک مرحله کار از کارگاه ‏ها حذف می‏ شود و طبیعتا باعث صرفه‏ جویی در زمان و هزینه تولید خواهد شد. ضمن اینکه در بسیاری از نقاط کشور به دلیل فراوانی ماسه ‏های ریز در هوا، سوارخ‏ های مربوط به تخلیه آب پس از مدتی مسدود شده و مانع از عبور آب می‏ شود و مشکلات بسیاری را به دنبال خود می‏ آورد. اما در صورت استفاده از این سیستم، این مشکل در چنین مناطقی کلا مرتفع می‏ شود.

مدیر عامل دکونیک ایران در ادامه به معرفی محصولات آلومینیومی دیگری که در این نمایشگاه برای نخستین بار عرضه شده بودند پرداخت و گفت: در نمایشگاه استانبول یک نوع پروفیل لیفت اند اسلاید عرضه کرد‏یم که هر لنگه از آن توان تحمل 400 کیلوگرم وزن را داراست. همچنین سیستم دیگری در این بخش رونمایی شد که به‏ صورت ترکیبی طراحی شده ‏اند، بدین صورت که یک لنگه از این پنجره لیفت اند اسلاید بوده و لنگه دیگر کشویی ساده می‏ باشد. بدین ترتیب این سیستم باعث تعدیل قیمت این نوع پنجره‏ ها می ‏شود.

مهدی امانی در بخش دیگری از سخنان خود به پروفیل‏ های جدید دکونیک در ساخت جان‏ پناه‏ های شیشه‏ ای اشاره کرد و اظهار داشت: محصول جدید دیگر ما در استانبول، پروفیل‏ باریک ولی بسیار مقاومی است که در ساخت جان‏ پناه ‏های شیشه ‏ای کاربرد دارد. این پروفیل‏ ها باعث می‏ شوند که در طراحی این جان ‏پناه‏ ها فضای بیشتری به شیشه داده شود، در نتیجه زیبایی طرح افزایش یابد.

وی با اشاره به یکی دیگر از محصولات جدید دکونیک، توضیح داد: در این نمایشگاه یک سیستم کشویی عرضه کردیم که در آن کاربرد نوار مویی به ‏کلی حذف شده و در سراسر آن از گسکت استفاده می‏ شود. دکونیک آب‏ بند بودن کامل این سیستم جدید را ضمانت کرده است و به‏ جرات می‏ توان گفت این سیستم، تنها سیستم آب‏ بند کشویی موجود می ‏باشد.

وی در پایان از عرضه پروفیل ‏های سری 75 لولایی شرکت دکونیک در این نمایشگاه خبر داد.

گفتنی است، نمایشگاه ساختمان ترکیه (YAPI) از 21 تا 25 اردیبهشت در مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول برگزار شده بود.


ثبت نظر

ارسال