تست‏ های ضروری سیستم‏ های نمای شیشه ‏ای کرتین وال

پنجره ایرانیان: در نوشتار پیش ‏رو دکتر شهرام علیزاده مدیر عامل فرهیخته شرکت آلوکد یکی از مباحث مورد نیاز این صنعت را به ‏صورت کاملا فنی مطرح کرده است.
  • یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 9:59

نمای شیشه ‏ای کرتن وال سیستمی نسبتا جدید در صنعت نمای کشورمان است که تاکنون با استقبال بسیار مناسب بازار نیز رو به ‏رو بوده است. روشن است آگاهی رسانی و طرح اطلاعات فنی در این زمینه می ‏تواند باعث ارتقای این قبیل سیستم ‏های نوین در کشورمان شود. آنچه در ادامه می ‏آید، مطلبی چکیده و البته سودمند در زمینه تست‏ های ضروری سیستم‏ های نمای شیشه‏ ای کرتین وال است که امیدواریم مورد استفاده دوستان گرامی قرار گیرد. با هم این مقاله را می ‏خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در مدل En 13830 به ترتیب از تست‏ های زیر استفاده می‏ شود:
تست هوابندی                   En 12153
تست آب ‏بندی                   En 12155
تست مقاومت در برابر باد    En 12179

تست هوابندی
این تست جهت نماهای شیشه ‏ای کرتین وال مورد استفاده قرار می ‏گیرد و بر اساس فشار استاندارد مقدار هوایی را که عبور می‏ کند مورد سنجش قرار می دهد و نتایج به ‏دست آمده را با نتایج بحرانی مقایسه می ‏کند.

تست آب‏ بندی
نماهای شیشه ‏ای کرتین وال مورد استفاده در فضاهای بیرونی نما را مورد آزمایش قرار داده و میزان نشر (نفوذ) آب را طی فشار استانداردی مورد سنجش قرار می ‏دهد و این نتایج را بر اساس نتایج بحرانی مقایسه کرده و سیستم کلاس‏ بندی می‏ شود.

فشار باد
این تست جهت پروفیل‏ هایی که هنگام محاسبات کرتین وال انتخاب می‏ گردند مورد استفاده قرار گرفته و ایستایی این پروفیل‏ ها را مورد ارزیابی قرار می‏ دهد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 103 ــ اردیبهشت 95


ثبت نظر

ارسال