محمدهاشم بت‌شکن تشریح کرد:

تامین مالی یک میلیون واحد مسکونی

پنجره ایرانیان: محمد هاشم بت شکن، مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور محسوب می‌شود و ۱۳۰ رشته صنعت به آن وابسته است، گفت: بنا داریم در سال جاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریال سپرده جذب کنیم که ۷۰ درصد آن باید از حساب‌های تعهدی (حساب ممتاز و صندوق یکم) باشد.
  • یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 8:54

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدهاشم بت شکن در گردهمایی مدیران ارشد و روسای شعب سراسر کشور بانک مسکن که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، به تشریح عملکرد این بانک در سال ۹۴ و ارائه برنامه عملیاتی در سال جاری پرداخت و گفت: سال گذشته بانک مسکن دستاوردهای خوبی داشت که راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم، یکی از استراتژیک‌ترین محصولات بانک مسکن در ماه‌های ابتدایی سال ۹۴ بود. این صندوق برای نخستین بار به متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن در کلانشهرها تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام می‌دهد.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از سوی مدیران بانک مسکن برای گستردگی محصولات و خدمات آن افزود: صندوق آباد، افزایش سقف کلی تسهیلات مسکن مهر به ۵۵۰ هزار میلیارد ریال، افزایش سقف تسهیلات از محل حساب سپرده ممتاز و صندوق پس انداز مسکن یکم برای زوجین در تهران تا ۱۶۰ میلیون تومان که این افزایش تسهیلات در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار در سال ۹۴ به تصویب رسید، بخشی از موفقیت‌های بانک مسکن در اجرای اهداف و برنامه‌های سال ۹۴ بود.

وی امسال را با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سال تلاش بیشتر برای تحرک بخشیدن به چرخ اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: ما در بانک مسکن در سال ۹۴ به بخش عمده‌ای از اهداف راهبردی خود (تا ۷۰ درصد) دست یافتیم. به عنوان مثال مجموع منابع بانک در سال گذشته از ۳۸۴ هزار میلیارد ریال به ۵۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. همچنین در بخش تسهیلات عقود مشارکتی ۵۶ در درصد رشد داشتیم. ۲۰۷ هزار واحد مسکن مهر را به فروش اقساطی رساندیم که البته هدف‌گذاری ما ۴۰۰ هزار واحد بود ولی به دلیل شرایط خاصی که بر اقتصاد کشور حاکم بود این میزان حاصل نشد. ضمن اینکه سال گذشته توانستیم ۱۲۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات جاری بانک را وصول کنیم و رشد ۱۷ درصدی در صدور ضمانتنامه‌های بانکی را در کارنامه بانک شاهدیم.

رئیس هیئت مدیره بانک مسکن گفت: بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است که ۱۳۰ رشته صنعت به آن وابسته است و اگر این بخش رونق یابد، بخش مهمی از اقتصاد کشور به راه می‌افتد.

وی یکی دیگر از برنامه‌‌های امسال بانک مسکن را ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی عنوان و خاطرنشان کرد: به انبوه‌سازانی که رعایت موارد صنعتی‌سازی ساختمان همزمان با رعایت بهره‌وری در مصرف بهینه انرژی را در ساخت و سازهایشان داشته باشند، به ازای هر واحد مسکونی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهیم. ضمن اینکه به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی برای خرید ماشین آلات تولیدی‌شان تسهیلات می‌دهیم.

بت شکن ادامه داد: می‌خواهیم در سال ۹۵ یک میلیون واحد مسکونی را تامین مالی کنیم که شامل تسهیلات برای ساخت، خرید، نوسازی بافت فرسوده، جعاله مسکن، فروش اقساطی و مسکن مهر است. همچنین بنا داریم در سال جاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریال سپرده جذب کنیم که ۷۰ درصد آن باید از حساب‌های تعهدی (حساب ممتاز و صندوق یکم) باشد از دیگر برنامه‌های امسالمان پرداخت ۱۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان ارزشمند بانک مسکن است و فروش اقساطی ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر را در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه همه محصولات و خدمات بانک مسکن در کلیه شعب از طریق معرفی و بازاریابی آنها به مشتریان و همچنین لزوم تسلط همه نیروها خصوصا روسای شعب به این خدمات بانک، تصریح کرد: مدیران شعب بانک مسکن باید بتوانند ارتباط مناسبی با مشتریان برقرار کرده و مشکلات بانکی و مسکنی مردم و مراجعه کنندگان را همراه با ارائه راهکار برطرف کنند.


ثبت نظر

ارسال