شهرداری و نظام مهندسی با حل موارد اختلافی به توافق رسیدند

پنجره ایرانیان: در آخرین جلسه برگزار شده در خصوص بازگشت سامانه ارجاع، معاون معماری و شهرسازی شهرداری و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در خصوص سه موضوع چالش برانگیز مورد اختلاف به توافق رسیدند.
  • سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 ساعت 9:38

به گزارش معماری نیوز، با برگزاری هفتمین و آخرین جلسه مذاکره معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران پرونده اختلافات درباره سامانه ارجاع بسته شد. با حصول این توافق در این جلسه، صورتجلسه نهایی روز یکشنبه ( 5 اردیبهشت ماه) به امضای طرفین خواهد رسید.

از ده مورد اصلاحات موردنظر شهرداری برای بازگشت سامانه ارجاع، سه مورد چالش برانگیز مورد اختلاف باقی‌ مانده بود که در نهایت در این جلسه به نتیجه رسید.  بر اساس این توافق، تایید آزمایشات ژئوتکنیک از مرحله پیش‌نویس پروانه حذف و با جابه‌جایی به مرحله طراحی به طور موازی انجام خواهد شد تا این گلوگاه صدور پروانه حل شود.

درباره مسئله مجری ذی‌صلاح و اخذ تعهد از مالکان که به قراردادهای صوری با شرکت‌ها و افراد دارای مجوز اجرا منجر شده است نیز توافق نهایی صورت گرفت. به دلیل عدم ساماندهی به مجریان ذی‌صلاح این بخش از فرایند صدور پروانه منجر به فساد و قراردادهای صوری شده است.

همچنین بر اساس این توافق سازمان نظام مهندسی تا اول تیر و در صورت وقوع موانع تا اول مهرماه فرصت دارد این وضعیت را سامان داده در غیر این‌صورت اخذ تعهد از مالکین در این باره از فرایند صدور پروانه حذف خواهد شد.

با توافق صورت گرفته قرار شد درباره پروژه‌ها و پروانه‌های صادر شده در سه هفته اخیر و خارج از سامانه ارجاع نظام مهندسی که به دلیل تعلیق از طرف شهرداری بوده است توافق شد با نظر معاونت شهرسازی ضمن ادامه فعالیت عادی پروژه‌های فوق، سازمان نظام مهندسی حق ارجاع این مهندسین به شورای انتظامی خودداری کرده ولی مختار است با تغییر جایگاه این مهندسین در صف ارجاع و کاهش متراژ پروژه‌ها از ظرفیت‌های مجاز ایشان روال اداری درونی خود را بدون ارجاع این مهندسین به شورای انتظامی پیگیری کند.


ثبت نظر

ارسال