قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

1 میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده است

پنجره ایرانیان: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: یک میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده است.
  • یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 10:36

به گزارش ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح 7704 واحد مسکن مهر استان که در خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: اگر جانمایی صحیحی برای مسکن مهر در لرستان انجام می‌شد امروز شاهد وضعیت بهتر این پروژه‌ها بودیم و دیگر نیاز نبود اضافه‌کاری شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تاکید دارند در سال 1395 پروژه‌های مسکن مهر در کشور به اتمام برسد، افزود: مردم منتظرند و حق دارند ما نیز موظفیم همه تلاش خود را برای اتمام تکمیل و تحویل این پروژه‌ها به مردم به کار گیریم که قطعاً با همکاری همه دستگاه‌های متولی به این هدف خواهیم رسید.

مهرآبادی با بیان اینکه در کشور عملیات احداث 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر را آغاز کردیم که تاکنون یک میلیون و 850 هزار واحد به پایان رسیده است، اظهار کرد: 350 هزار واحد دیگر باقی مانده که 205 هزار در مرحله نازک‌کاری و 95 هزار در مرحله سفت‌کاری است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تأکید بر اینکه 350 هزار واحد را باید در شهریور 95 به اتمام برسانیم، تصریح کرد: در برخی استان‌ها و شهرها به‌ویژه شهر جدید پردیس در تهران عملیات احداث مسکن مهر دیر آغاز شده و عوارض خاصی دارد و شاید نتوانیم تا پایان 95 آن را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در دولت یازدهم 6 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده که تا پایان امسال به بالغ بر 7 هزار واحد می‌رسد و این در حالیست که در دولت نهم و دهم 1010 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مهرآبادی با تاکید بر اینکه 60 درصد فروش اقساط شهری انجام و بیش از 54 درصد اسناد در روستاها انجام شده است، تصریح کرد: دولت زمین و وام ارزان قیمت در اختیار مردم قرار داد تا آنها با یک دوم هزینه‌های عوارض ساخت، صاحب‌خانه شوند.

وی گفت: به دلیل مسائلی همچون تحریم و رکود اقتصادی دولت حتی یک لحظه پروژه مسکن مهر را تعطیل نکرده است. مهرآبادی با اشاره به اینکه در 27 سال‌گذشته تاکنون یک میلیون و 900 هزار واحد مسکن ساخته، افزود: این در حالیست که خود مسکن مهر 2 میلیون و 200 هزار واحد بوده است.

وی بیان کرد: افزایش سقف وام ضروری از 25 به 30 میلیون تومان و افزایش بازپرداخت اقساط از 15 به 20 سال در مصوبه شورای پول و اعتبار از کارهایی است که در دولت یازدهم رخ داده اما متأسفانه به دلیل افزایش هزینه مصالح ساختمانی و حمل و نقل قیمت‌ها بالا رفت و نتوانستیم به اهدف خود برسیم.

مهرآبادی تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر دولت یازدهم هر فرد با 25 میلیون تومان تسهیلات و 23 میلیون تومان آورده صاحب یک واحد 120 متری شده است. وی گفت: امروز در کل کشور بنیاد مسکن لرستان توانست پرونده مسکن مهر را ببندد.


ثبت نظر

ارسال