گروسی با استقبال از ایده تجمیع وام مسکن:

مدت بازپرداخت افزایش و کارمزد تسهیلات مسکن کاهش یابد

پنجره ایرانیان: نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی از تجمیع تسهیلات خرید و ساخت مسکن انبوه‌سازان، فروش اوراق در بورس و جعاله حمایت کرد و افزود: وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مسکن برای خانه‌دار شدن مردم فکری اساسی برای افزایش مدت بازپرداخت و کاهش کارمزد تسهیلات مسکن کنند.
  • شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 9:48

به گزارش ایسنا، حسین گروسی گفت: اکثر مردم برای خرید به وام مسکن نیازمند هستند اما به دلیل افزایش نجومی قیمت مسکن و کاهش توان مالی مردم وام‌های 60، 80 و 100 میلیونی منجر به خانه‌دار شدن‌شان نمی‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با استقبال از ایده تجمیع وام‌های خرید و ساخت مسکن، گفت: در صورت تجمیع وام 100 میلیون تومانی انبوه‌سازان، وام 60 میلیون تومانی فروش اوراق در بورس و وام 10 میلیون تومانی جعاله، توان خرید مردم بیشتر می‌شود البته نباید فراموش کرد توان اقتصادی مردم در حدی نیست که بتوانند اقساط سنگین چند میلیون تومانی کارمزد این تسهیلات را پرداخت کنند به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن باید فکری اساسی برای افزایش مدت بازپرداخت و کاهش کارمزد تسهیلات کنند.

وی در پیشنهادی خواستار اتخاذ سیاست‌های واقع‌بینانه و مردم‌محور از سوی متولیان دولتی بخش مسکن شد و افزود: برای بازگرداندن رونق به بخش مسکن باید نگاه عمیقی به وضعیت اقتصادی کشور و توان مالی مردم داشت. توان مالی مردم برای بازپرداخت تسهیلات سنگین مسکن کرد مسئله بسیار مهمی است که اگر به آن توجه نشود هر سیاستی در بخش مسکن با شکست رو به‏ رو می‌شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تجمیع تسهیلات ساخت و خرید مسکن و تعیین دوره‌های بازپرداخت طولانی و بهره‌های پایین بانکی را موجب رونق‌بخشی به بخش مسکن دانست و اظهار کرد: کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن باید با واقع‌بینی از مدل نهادینه شده دنیا در بخش مسکن تبعیت کنند. در اکثر کشورهای جهان حداقل 70 – 80 درصد قیمت یک واحد مسکونی از طریق تسهیلات بانکی تامین اعتبار می‌شود.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف کرد: کاهش مالیات بخش مسکن در همه جای دنیا مخصوصا در دوران رکود به اجرا گذاشته می‌شود اما متاسفانه در ایران برعکس دنیا رفتار می‌شود. طی سال های گذشته و در دوران رکود و اوج آن، نرخ مالیات بخش مسکن افزایش یافت، این مسئله را به چالش‌های تامین نقدینگی سازندگان خرد و کلان و خریداران مسکن و هزینه‌های سرباری پروانه ساخت و بهره‌برداری کنید، قیمت مسکن در ایران سر به فلک می‌کشد.


ثبت نظر

ارسال