ایران پلاست دهم برگزار نشده ایران پلاست یازدهم را کلید زدند:

صنایع تکمیلی بی ‏خبر!

پنجره ایرانیان: با برنامه ‏ریزی‏ های انجام شده برای نخستین بار در صنعت نمایشگاهی کشور، از متقاضیان حضور در دوره یازدهم نمایشگاه ایران پلاست، در نمایشگاه دهم پیش ثبت ‏نام انجام می‏ شود.
  • شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 9:28

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، این خبری بود که خبرگزاری شانا به نقل از ستاد خبری دهمین دوره نمایشگاه بین ‏المللی ایران پلاست منتشر کرد. پس از کش و قوس‏ های فراوان و بی‏ توجهی به خواسته تشکل‏ ها و تولیدکنندگان در تغییر زمان ایران پلاست دهم، حالا این نمایشگاه برگزار نشده، برای نمایشگاه یازدهم در حال پیش ثبت نام هستند!!!

اما قصه این کلاف پیچیده به همین جا ختم نمی‏ شود، چرا که مجری فعلی نمایشگاه ایران پلاست در پاسخ به اعتراض‏ های گسترده صنایع تکمیلی در خصوص تغییر تاریخ زمان برگزاری ایران پلاست دهم، عدم مشورت با ذی نفعان و... توپ را مرتب به زمین مدیریت قبلی که اینک ساکن آمریکاست، می‏ انداختند. اما اکنون همین مجریان فعلی بدون توجه به خواسته‏ های پیشین خود، بار دیگر ساز را بر همان کوک قبلی نواخته تا با این آهنگ ناموزون تاکیدی دوباره کنند بر اینکه، آن چه در جلسه ‏ها گفته و وعده داده می‏ شود تنها ویژه جلسات است نه بیش از آن.

اینها همه در حالی است که بر اساس وعده‏ های داده شده قرار بود برگزاری نمایشگاه دوره بعد را به تشکل‏ ها یعنی همان ذی‏ نفعان اصلی واگذار کنند، گویی این نیز وعده ‏ای بیش نبود و بر اساس ضرورت زمانی عنوان شده بود.

بعید است که مبدعان چنین روشی خبر نداشته باشند که پس از بی نتیجه ماندن 3 ماه پیگیری نمایندگان تشکل‏ های پلیمری برای تغییر زمان ایران پلاست دهم، فهرست بلندی از انصراف دهندگان ایران پلاست در رسانه ‏های پلیمری منتشر شد. شاید هم نمایشگاه برای آنان چیزی فراتر از تولیدکنندگان داخلی است و آن قدر جذابیت‏ های متعدد دارد که به‏ سادگی می‏ شود سخنان بسیار گفت و بیشتر از آن هم نشنیده گرفت.

دعوت به برنامه‏ ریزی برای ایران پلاست یازدهم بسیار پسندیده و تحسین برانگیز است اگر تمام امور ایران پلاست، شبیه نمایشگاه‏ های بزرگ جهانی می ‏بود، نه چون امروز که گردانندگان نمایشگاه هنوز هم بر سر زمان برگزاری نمایشگاه پیش رو اطمینان ندارند و هر از گاهی ندایی شنیده می‏ شود که زمان تغییر یافت.

 مجریان محترمی که این روند را به روال همه نمایشگاه‏ های بزرگ جهان مانند نمایشگاه پلاستیک K در آلمان و نمایشگاه پلاست در میلان تشبیه کرده ‏اند، کاش می‏ شد اندکی هم به مقایسه اخلاق حرفه‏ ای خود با همین نمایشگاه‏ های معتبر می‏ پرداختند! و ای کاش پاسخ می‏ دادند که ایران پلاست اعتبار خود را از کجا یافته است؟ جز با تلاش صاحبان صنایع تکمیلی.

بهتر است به این پرسش هم پاسخی داده شود: مگر نه این که ذی‏ نفعان اصلی نمایشگاه همین تولیدکنندگان هستند، آنها در این معادله چه جایگاهی دارند؟ مجریان علاقه ‏ای بسیار به بازی دارند بازی نادیده گرفتن تولیدکنندگان، بازی نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی، بازی با واژگان و حتی هم ابایی نداشته و ندارند که وعده دهند و وعده دهند و فردا هم وعده دهند ... 


ثبت نظر

ارسال