وزیر راه و شهرسازی :

پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات تا 110 میلیون را به شورای پول و اعتبار داده‌ایم

پنجره ایرانیان: باید قدرت خرید در متقاضیان را افزایش دهیم اما این تقویت تقاضا باید مبتنی بر پس‌انداز باشد.
  • دوشنبه 2 آذر 1394 ساعت 10:4

به گزارش ایلنا، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر تقویت تقاضا مبتنی بر پس‌انداز نباشد تورم‌زا خواهد بود گفت: پیشنهاد افزایش وام 80 میلیونی به 100 میلیون را به شورای پول و اعتبار داده‌ایم که با احتساب وام 10 میلیونی جعاله قدرت خریدمردم تا 110 میلیون اعتبار می‌یابد.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدا هم سیاست ما درحوزه مسکن، تقویت تقاضا بوده است گفت: معتقدم باید قدرت خرید در متقاضیان را افزایش دهیم اما این تقویت تقاضا باید مبتنی بر پس‌انداز باشد. وی با تاکید بر اینکه اگر وام‌های لحظه‌ای و بدون پس‌انداز و به صورت دفعتا واحده به متقاضی داده شود سریعا به تورم منجر خواهد شد و این تقویت تقاضا ممکن است به ضد خود تبدیل و قیمت‌ها را افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آثار تسهیلاتی که تاکنون به مردم داده شده است گفت: این تسهیلات به تدریج آثار خوبی را در بازار می‌گذارد همچنین یک رژیم پس‌اندازی را برای مردم پیشنهاد کرده‌ایم و میزان پس‌انداز صندوق یکم هم تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود:در برابر این پس‌انداز که به تدریج هم صورت می‌گیرد تقاضا هم به تدریج وارد بازار می‌شود. آخوندی ادامه داد: بنابراین ضمن اینکه قدرت تقاضا را افزایش می‌دهیم این تقاضا که مبتنی بر پس‌انداز است تورم‌زا نخواهد بود و می‌تواند به تدریج بازار را از رکود خارج کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان افزایش تسهیلات خرید مسکن در بسته خروج از رکود گفت: پیشنهاد ما افزایش میزان قدرت خرید مردم است که این تقویت تقاضا را هم مبتنی بر پس‌انداز می‌دانیم چرا که اگر به صورت لحظه‌ای و بدون پس‌انداز به بازار تزریق شود‌ می‌تواند تمام دستاوردهای دولت در کنترل تورم را زیر سوال ببرد.

وی افزود: در حال حاضر متقاضیان می‌توانند برای خرید مسکن از وام 80 میلیون تومانی و وام ده میلیون تومان جعاله استفاده کنند که در مجموع سقف تسهیلات 90 میلیون تومان است اما پیشنهاد ما به شورای پول و اعتبار افزایش وام 80 میلیونی به 100 میلیون تومان است که با احتساب وام 10 میلیون تومان جعاله قدرت خرید مردم از طریق اخذ تسهیلات به 110 میلیون تومان می‌رسد که البته این پیشنهاد ما به تصویب شورای پول و اعتبار نرسیده است.


ثبت نظر

ارسال