از انرژی‏ های تجدیدپذیر حمایت می‏ کنیم

پنجره ایرانیان: انرژی‏ های تجدیدپذیر در آینده رشد قابل توجهی خواهند داشت، اما این رشد از ١٠ درصد فراتر نخواهد رفت.
  • دوشنبه 2 آذر 1394 ساعت 9:44

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه ( شنبه، ٣٠ آبانماه) پیش از آغاز هفدهمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در جمع خبرنگاران در واکنش به سهم برابر سوخت ‏های فسیلی و انرژی‏ های تجدیدپذیر در ترکیب سبدانرژی جهان تا سال ٢٠٢٥، گفت: آمارهای جهانی چنین چیزی را نمی‌گوید؛ البته رقم رشد انرژی‏ های تجدیدپذیر در آینده بالا خواهد رفت، اما این گونه نیست که ٥٠ درصد از کل انرژی جهان در سال ٢٠٢٥ از انرژی تجدیدپذیر تامین شود.

وی با بیان این‌که جایگاه گاز و زغال سنگ در ترکیب سبد انرژی جهان برخلاف نفت بالا خواهد رفت، تصریح کرد: براساس پیش‏ بینی ‏ها، سهم گاز تا ٢٨ درصد و سهم زغال سنگ به ٣٠ درصد خواهد رسید؛ اما نسبت نفت پایین می‌آید.

زنگنه با بیان این‌که انرژی ‏های تجدیدپذیر در آینده رشد قابل توجهی خواهند داشت، اما این رشد از ١٠ درصد فراتر نخواهد رفت، تصریح کرد: البته ما از این موضوع خوشحال نیستیم؛ اما به دلیل محدودیت ‏هایی که وجود دارد سوخت ‏های فسیلی همچنان حرف نخست را در جهان خواهند زد. وزیر نفت افزود: پیام این اجلاس این است که چرا گاز سهم بیشتری در سبد انرژی سوخت جهان ندارد و روند صعودی مصرف زغال سنگ با وجود آلایندگی آن بیشتر است.

زنگنه درباره این که آیا وزارت نفت وارد مباحث استفاده از انرژی ‏های تجدیدپذیر خواهد شد، گفت: خیر؛ اما از فعالیت‏ هایی در این زمینه حمایت خواهیم کرد.


ثبت نظر

ارسال