وزیر اقتصاد عنوان کرد:

کل پولی که در تاریخ کشور چاپ شده در مسکن مهر خرج شد

پنجره ایرانیان: بنا بر گفته طیب ‏نیا، یکی دیگر از انتقادات وارد به پروژه مسکن مهر نوع مکان‌یابی آن بوده است، به ‏طوری که ساخت ‏و سازها می‏ توانست در بافت‌های فرسوده صورت گیرد که حداقل زیرساخت‌های لازم را دارا بودند.
  • چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 0:8

به گزارش انتخاب، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با صداوسیما در خصوص مسکن مهر گفت: اصل ایده مسکن ارزان قیمت برای گروه‌های کم‌درآمد هدف ارزشمند و مورد اعتقاد است. وی بابیان اینکه به نحوه‌ اجرای مسکن مهر به ویژه شیوه تامین مالی آن ایراداتی وارد است، افزود: یکی از این انتقادات چاپ پول بدون پشتوانه و استقراض از بانک مرکزی به منظور تامین مالی پروژه بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: تقریبا تمام پولی که در طول تاریخ کشور چاپ شده برای  مسکن مهر خرج شده که طبیعتا آثار منفی این امر در اقتصاد و تشدید تورم مشهود است، به‏ طوری که چنین امری بی‌ثباتی در بازار مختلف و از جمله ارز را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از انتقادات وارد به پروژه مسکن مهر نوع مکان‌یابی آن بوده است به‏ طوری‏که ساخت‏ و سازها می توانست در بافت‌های فرسوده صورت گیرد که حداقل زیرساخت‌های لازم را دارا بودند. طیب‏ نیا افزود: تأمین مسکن ارزان قیمت به صورت اصولی مورد تایید است. وی گفت: تعهداتمان در خصوص مسکن مهر به ‏طور کامل صورت می‌گیرد.


ثبت نظر

ارسال