معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مطرح کرد:

ایران قدرت بزرگ پتروشیمی منطقه در سال ١٤٠٤

پنجره ایرانیان: همزمان با روند رو به رشد توسعه صنعت پتروشیمی ایران تا افق ١٤٠٤ ایران به قدرت بزرگ پتروشیمی منطقه بدل خواهد شد.
  • شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 10:7

به گزارش شانا، محمدحسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‏ های لازم برای تبدیل متانول به پروپیلن فرصتی جدید برای تحقق اهداف صنعت پتروشیمی فراهم می‏ شود و به‏ عنوان عامل اصلی توسعه صنایع میانی، پایین دستی، اشتغال و باعث جذب سرمایه‏ گذاری می‏ شود.

پیوندی با بیان این که کمبود پروپیلن کشور از طریق تبدیل متانول به پروپیلن برطرف خواهد شد، گفت: حجم متانولی که کشور در پنج سال آینده خواهد داشت و تولید آن به حدود ٢٠ میلیون تن خواهد رسید، می‏ تواند در مسیر توسعه زنجیره ارزش و تولید پروپیلن و مشتقات آن به ‏کار گرفته شود و افزون بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز بر اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در آینده حجم بالایی از اتیلن در کشور تولید  می ‏شود و بعد از دسترسی به منابع عظیم پارس جنوبی حجم بالایی اتان در دسترس  خواهد بود و با توجه به این که اتیلن و پلی اتیلن زیادی در کشور تولید کرده‏ ایم، افق جدیدی را در صنعت پتروشیمی ایران شاهد خواهیم بود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: با توجه به گشایش اعتبارات اسنادی (ال سی‌) کشور چین تا پنج سال آینده حدود ٢٠ میلیون تن به ظرفیت تولید متانول کشور افزوده می‏ شود، از این ‏رو باید از امروز به فکر توسعه صنایع تکمیلی متانول باشیم، ضمن این که امید داریم بخشی از متانول تولید شده به پروپیلن بدل شود.

وی ادامه داد: با افزایش میزان متانول نه تنها نیاز داخلی تامین می‏ شود، بلکه بازارهای خارجی تحت تاثیر این عرضه قرار می ‏گیرد و قیمت‏ ها تغییر خواهد کرد و باید از حالا به فکر تبدیل متانول به پروپیلن و ارزیابی بازارهای آن باشیم و بخش خصوصی را برای حضور در این بازار ترغیب کنیم.


ثبت نظر

ارسال