خیز ایران برای بازپس گرفتن سهم خود در بازار پتروشیمی اروپا

پنجره ایرانیان: مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: در سال‏ های تحریم، شرکت ‏های بزرگی توانستند جای ایران را در بازار اروپا در اختیار بگیرند، بنابراین، بازپس گیری سهم خود در این بازار، سخت خواهد بود.
  • شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 10:2

به گزارش ایرنا، مهدی شریفی نیک نفس با تشریح برنامه ایران برای بازپس ‏گیری سهم سابق در بازار محصولات پتروشیمی اروپا، اظهار کرد: ما تلاش می‏ کنیم سهمیه‏ های تخصیصی گرفته و به صورت ترجیحی وارد بازار اروپا شویم. مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که در سال‏ های تحریم، ما از بازار محصولات پتروشیمی اروپا غایب بودیم، اضافه کرد: با رفع تحریم ‏ها، درهای بازار اروپا برای ما باز شده و محموله‏ های پتروشیمی ایران روانه این بازار خواهد شد.

شریفی یادآور شد: اما باید توجه داشت که در طول سال‏ های تحریم، شرکت ‏های بزرگی توانستند جای ایران را در بازار اروپا در اختیار بگیرند، بنابراین بازپس‏ گیری سهم خود در این بازار، سخت خواهد بود. مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: البته ما در طول این سال‏ ها، ساختار شرکت‏ های خود در اروپا را حفظ کرده ‏ایم و هم ‏اکنون در صدد بازنگری و احیای آنها هستیم.

شریفی با بیان این که در حال حاضر، تعدادی متقاضی از اروپا داریم، اظهار کرد: تلاش ما این است که با رفع تحریم ‏ها سهم سابق خود در بازار اروپا را در کوتاه مدت بازپس گرفته و همانند گذشته ٣٠ درصد محصولات خود را به این بازار صادر کنیم.


ثبت نظر

ارسال