معرفی ۲۷۱۱ متقاضی در تهران برای دریافت تسهیلات نوسازی

پنجره ایرانیان: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از معرفی ۲۷۱۱ واحد مسکونی متعلق به متقاضیان سال ۹۳، برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی به بانک‌های عامل استان خبر داد.
  • چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 9:51

فریبرز واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در جهت تحقق ماده 13 و 15 قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‫های فرسوده و ناکارآمد شهری و ماده 12 قانون ساماندهی ــ حمایت از تولید و عرضه مسکن، و بر اساس پیشنهاد مشترک معاونت نظارت راهبردی ریاست ‌جمهوری و وزارت راه و شهرسازی، تسهیلات مسکن به منظور نوسازی و بهسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، سکونتگاه غیررسمی و حمایت از مسکن گروه‌های کم‌درآمد و زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اعطای وام تا سقف یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم افزود: میزان سقف تسهیلات تامین مسکن در کلانشهرها، پانصد میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر، چهارصد میلیون ریال و سایر شهرها سیصد میلیون ریال است.

وی افزود : میزان سود در نظر گرفته شده برای تسهیلات از سوی بانک‌ها 24 درصد عقود مشارکتی و 21 درصد فروش اقساطی است که در صورت تأئید هیأت دولت 10 تا 12 درصد از این میزان از محل یارانه‫ها پرداخت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان تهران، 2711 واحد مسکونی که متعلق به متقاضیانی است که در سال 93 پرونده تشکیل داده‫اند، جهت دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی به بانک‌های عامل استان (مسکن 1200، ملی 1079، ملت 136، سپه 169، رفاه کارگران 78، تجارت 49 واحد) معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: بالغ بر 1150 واحد مسکونی از متقاضیان تشکیل پرونده سال 1393 باقی مانده که با توجه به اعلام اعتبار جدید بانک مرکزی و اختصاص سهمیه 18900 واحدی به استان تهران، در صورت ابلاغ اعتبار از سوی بانک‌های عامل استان، روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط (استعلام ملک متقاضی در محدوده بافت فرسوده شهری) ادامه خواهد داشت و تشکیل پرونده متقاضیان جدید انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: افراد متقاضی دریافت تسهیلات جهت تشکیل پرونده در سال 94 تا زمان اعلام ابلاغ اعتبار بانک‫های عامل استان منتظر بمانند و به محض ابلاغ اعتبار به شرکت کارگزار اداره عمران و بهسازی شهری استان مراجعه کنند.

واحدی یادآور شد:  نقشه2000/1 جانمایی ملک تهیه شده از دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری (ممهور به مهر دفتر الکترونیک)، استعلام ملک مورد نظر از طریق سامانه  تشخیص بافت فرسوده، پروانه ساختمانی (تمام صفحات)، سند ملک / املاک مورد نظر (تمام صفحات)، کارت ملی و شناسنامه مالک / مالکان (کلیه صفحات)، وکالت نامه و کارت ملی و شناسنامه (در صورت تشکیل پرونده توسط وکیل مالک/ مالکان) و اسکن رنگی از اصل کلیه مدارک فوق به صورت طبقه‫بندی شده بر اساس ترتیب فوق و ارائه در یک CD، مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده وام بافت فرسوده است.


ثبت نظر

ارسال