آغاز به کار سایت دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان

پنجره ایرانیان: احمدی سبقه مقررات را دو دهه اخیر دانست و از تدوین مجموعه ای از قوانین برای تامین آسایش و ایمنی و دوام ساختمان‌ها را با رعایت استانداردهای محیط زیستی و بهداشتی خبر داد:
  • دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 14:18

احمدی رئیس شورای تدوین مقررات ملی ساختمان خبر داد: سابقه مقررات ملی ساختمان را به دو دهه اخیر  دانست و غیر از آئین‌نامه 2800 باید مجموعه‌ای از قوانین برای تامین آسایش و ایمنی و دوام ساختمان‌ها با رعایت استانداردهای محیط زیستی و بهداشتی باید داشته باشیم.

وی افزود: سلامت جامعه با روش‌های اقتصادی تامین می‌شود. این مسئله در سلامت جامعه از این بابت که سرمایه‌های مادی و معنوی ما در پناه این ساختمان‌ها هستند، اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه‌گذاری عمرانی در بخش ساختمان کشور در راستای توسعه ساختمان صورت می‌ گیرد که باید ضابطه مند باشد.

وی با یادآوری این‌که در دوره قبل وزارت آخوندی این موضوع در 20 مبحث تدوین شد، تصریح کرد: در دو دهه اخیر مجموعه کم نظیری از راهکارها و مقررات با در نظر گرفتن وضعیت ساخت و ساز و همچنین حجم پروژه‌های جاری تهیه شد.

رئیس شورای تدوین مقررات ملی ساختمان بیان کرد: در دوره اخیر و از اواخر سال 92 تدوین مقررات ساختمان به مرکز تحقیقات محول شد که در این زمینه شورای تدوین با 25 تن از بزرگان حوزه ساخت و ساز کشور فعالیت گسترده‌ای را برای اصلاح و بهبود بخشی و تکمیل این مقررات آغاز کرده است.

احمدی در بخشی دیگر از اظهارات خود خاطرنشان کرد: در این بخش حدود 17 جلسه سراسری داشته‌ایم علاوه بر این‌که 400 جلسه کمیته تخصصی نیز برگزار شده است. هم ‌اکنون این مقررات در زمینه‌های مربوط به ایمنی در برابر آتش سوزی، ساختمان‌های بتنی و فولادی، صعنتی‌سازی ساختمان، لوله‌کشی گاز و روش‌های نگهداری و تعمیر ساختمان‌های موجود در حال بازبینی است.

وی گفت:‌ شورای تدوین با بدنه تحقیقاتی مرکز و دانشگاه‌ها برقرار کرده و تعداد حدود 25 پروژه پشتیبان برای بهبود بخشی این مقررات تدوین و برخی از آنها آغاز شده است. علاوه بر این به صدها هزار نفر مهندسان کشور نیازمندیم تا مشکلات و راهکارهای مد نظر آنها به اطلاع مسئولان و دست‌اندرکاران مقررات ملی ساختمان برسد.

وی با بیان این‌که در این راستا سامانه سراسری مناسبی برای ارتباط فنی با مهندسان کشور فراهم شده است، گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه تعامل با مهندسان است که در این راستا سایت دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان به نشانی اینترنتی  Nbri.ir امروز رونمایی می‌شود.


ثبت نظر

ارسال