شهریور ۹۴ پرونده مسکن ویژه بسته می شود

پنجره ایرانیان: مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از پایان ساخت مسکن ویژه تهرانسر تا شهریور ۹۴ خبر داد و گفت: امسال پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی سفرها را در استان تهران داریم.
  • دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 17:53

ه گزارش خبرنگار مهر، فریبرز واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در نشست خبری با اشاره به افتتاح ۶۴۰ واحد دیگر در مسکن ویژه تهرانسر گفت: طبق وعده ای که داده بودیم افتتاح این واحدها در روزهای آخر سال ۹۳ انجام شد البته به دلیل حجم کار برخی دستگاههای خدمات رسان نتوانستند بخشی از این واحدها را خدمات رسانی کنند اما برای آخر فروردین تمامی این واحدها تکمیل می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه متقاضیان پس از واریز قسط پنجم می توانند واحد خود را دریافت کنند گفت: فاز ۱ مسکن ویژه تهرانسر که در دی ماه افتتاح شد خدمات زیربنایی دارد و تمامی افرادی که قسط پنجم را واریز کردند در واحدشان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان خرداد ۹۴ هم ۶۰۰ واحد دیگر تکمیل و تحویل می شود بیان کرد: تا هفته دولت سال ۹۴ کل پروژه مسکن ویژه تهرانسر به پایان می رسد.

واحدی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص هزینه تمام شده واحدهای مسکن ویژه گفت: هزینه تمام شده بسته به محله و طبقات متغیر است که ارزان ترین واحد ۲۳۱ میلیون تومان و گرانترین ۲۷۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

وی گفت: مابقی در اقساط ۱۰ ساله و به صورت پلکانی از سوی متقاضیان پرداخت می شود. واحدی در خصوص وثیقه متقاضیان برای پرداخت تسهیلات گفت: فیش حقوقی و یا جواز کسب معتبر را به عنوان وثیقه برای متقاضیان تعیین کرده ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه آئین نامه اجرایی فروش از سوی سازمان ملی زمین و مسکن تهیه و ابلاغ می شود گفت: متقاضیان می توانند پس از ابلاغ این آئین نامه به راحتی واحدهای خود را بفروشند.

وی با اشاره به اینکه طرحی را برای ساخت واحدهای تجاری، مسکونی و دیگر موارد در اداره کل داریم گفت: سیاست دولت یازدهم این است که مداخله مستقیم در ساخت و ساز بازار مسکن نداشته باشد و دیگر به این شیوه ساخت و سازی انجام نمی دهیم.

واحدی در خصوص مسکن خبرنگاران افزود: طرحی در این خصوص آماده کردیم که به وزیر راه و شهرسازی ارائه خواهیم کرد و اگر موافقت شود به اجرا می رسد. رئیس کمیته سفرهای نوروزی استان تهران با اشاره به طرح نوروزی سال ۹۴ گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و نیم میلیون نفر از سازمانهای مختلف درگیر اجرای این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم بیش از ۸ تا ۱۰ درصد افزایش سفر از استان تهران داشته باشیم گفت: از فردا و پس فردا با ترافیک سنگین در خروجی تهران روبرو خواهیم بود که در این خصوص راهداران آماده خدمات رسانی هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: امسال برای نخستین بار طرح جهادی راهداری را اجرا کردیم که در این طرح خط کشی، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، افزایش دوربین های نظارت تصویری و دیگر موارد مورد نیاز جاده ها تامین شد.

واحدی با اشاره به در نوروز سال ۹۳، ۱۷ کشته و نوروز ۹۲، ۲۲ کشته در استان تهران داشتیم گفت: امیدواریم که امسال این آمار کاهش پیدا کند البته آمار تلفات در صحنه تصادف هم ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به روانسازی ترافیک در اطراف فرودگاه امام خمینی، ایستگاه راه آهن تهران و فرودگاه مهرآباد گفت: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، پروازهای چارتری حذف شده و هر شرکت هواپیمایی که این کار انجام دهد تخلف محسوب می شود.

رئیس کمیته سفرهای نوروزی استان تهران خاطرنشان کرد: در بخش راه آهن هم چند رام قطار اضافه شده  و ظرفیت ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین پایانه های استان تهران هم با انجمن های مسافری هماهنگ شدند تا برای سفرهای رفت و برگشت اتوبوس به میزان کافی تامین شود.


ثبت نظر

ارسال