4 روز طلایی نمایشگاه پنجره :

نمایشگاه صنعت پنجره؛ گذشته، حال و آینده

علی خرم، مدیر عامل شرکت نوید تجارت ارسام

پنجره ایرانیان:ما سالی یکبار فرصت داریم که وارد بازار شویم و با همه فعالان این حوزه و همکارانمان صحبت کنیم، ایده و نظرات‌شان را بشنویم.
  • شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 11:42

ما 4 روز طلایی نمایشگاه را در اختیار داریم تا سهم خود را از بازار سال جدید کسب کنیم. بنابراین این چهار روز طلایی باید با رونمایی از محصولات جدید شرکت کنندگان در نمایشگاه همراه باشد. اما ششمین دوره این نمایشگاه دو نکته قابل نقد هم دارد. یکی زمان برگزاری نمایشگاه است که به نظرم با مساعدت دوستان برگزارکننده زمان باید برگزاری چند ماهی به تعویق افتاده تا از فصل سرما خارج شود از سوی دیگر همزمانی آن با چند نمایشگاه بین‌المللی دنیا، که بسیاری از بازدیدکنندگان در تدارک حضور و بازدید از آنها هستند. مانند نمایشگاه مونیخ ، نمایشگاه پاریس که در حال برگزاری است و دیگر نمایشگاه‌هایی که در همین منطقه در حال برگزاری است. اگر زمان‌بندی نمایشگاه در و پنجره و صنایع وابسته تهران به گونه‌ای باشد که با نمونه‌های خارجی خود تداخل نکند، گردشگر تجاری وارد کشور خواهیم کرد، در این صورت نمایشگاه تاثیر مناسب خواهد داشت.
در وضعیت فعلی تنها عرضه کننده‌های کالاها وارد نمایشگاه می‌شوند تا از بازار ایران استفاده کند. حال آنکه ما با تدارک مناسب زمانی و اجرایی به وسیله ارائه محصولات جدید فضایی پر رونق را ایجاد کرده تا گردشگران حوزه خلیج فارس و دریای خزر برای خرید محصولات خود بازار ایران را انتخاب کنند. از طرف دیگر کمتر شرکتی محصولات جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی می‌کند. غالبا رونمایی از تازه‌های خود را برای نمایشگاه‌های در و پنجره آلمان و نمایشگاه تویاپ ترکیه اختصاص می‌دهند. اگر بتوانیم اعتبار بیشتری به نمایشگاه تهران ببخشیم، با برنامه‌ریزی درست و مناسبی قبل از نمایشگاه تویاپ ترکیه نام نمایشگاه در و پنجره تهران را به عنوان یکی از بهترین نمایشگاه‌های منطقه مطرح خواهیم کرد. ترک‌ها و آلمان‌ها برای نمایشگاه‌های خود برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی دارند.

نمایشگاه تویاپ ترکیه همواره در اسفندماه برگزار می‌شود، و فروردین، ماه برگزاری نمایشگاه آلمان است. به این ترتیب همه شرکت‌ها ابتدا در ترکیه ارائه محصولات خود را در مقیاس کوچک‌ترانجام داده، سپس آن دسته که به واقع دنبال بهترین‌ها هستند، به سوی آلمان پرواز می‌کنند. متاسفانه نمایشگاه در و پنجره تهران در بدترین زمان ممکن و در اوج سرما برگزار می‌شود. همزمانی با بازی‌های جام ملت‌های آسیا در روز اول نمایشگاه و بارش برف در روز دوم بخش عمده‌ای از این چهار روز طلایی را تحت الشعاع خود قرارداده بود. اگر مشکلاتی که در کیفیت برگزاری نمایشگاه، کیفیت سالن‌ها و هتل‌های ما وجود دارد، برطرف شود، نمایشگاه تهران از اقبال جهانی گسترده‌تر و بهتری برخوردار خواهد شد. بنده شخصا شرکت تولید کننده خود را دعوت خواهم کرد تا از محصولات جدیدش در این نمایشگاه رونمایی کند. همانطور که می‌دانید بازار یراق‌آلات شرکت کاله در کشور عمان با شرکت نوید تجارت ارسام می‌باشد، سابقه نشان می‌دهد که حتی همکارانی از بازار عمان را به نمایشگاه تهران دعوت کرده اما متاسفانه نمایشگاه ترکیه را به ما ترجیح دادند. لذا بایستی همگی دست به دست هم داده تا ارزش و اعتبار و کیفیت این نمایشگاه را فراتر از حال حاضر و قبل از نمایشگاه ترکیه در رده اول قرار دهیم.

پنجره ایرانیان/ سال هشتم اسفند و فروردین شماره 90 - 89


ثبت نظر

ارسال