توافق انجمن با عرضه‌کنندگان یراق و ملزومات در و پنجره

پنجره ایرانیان:28 مهرماه 1393 نخستین هم‌اندیشی تخصصی اعضای حامی انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره فعال در عرصه یراق‌آلات و ملزومات و تجهیزات با هیات‌مدیره این نهاد صنفی برگزار شد.
  • یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 20:22

به گزارش پنجره ایرانیان، این هم‌اندیشی با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران و شرکت‌های فعال در زمینه یراق‌آلات و دیگر ملزومات صنفی در راستای همکاری بیشتر و عمیق‌تر و تقویت امور آموزش نصب یراق‌آلات و ملزومات و البته طرح دغدغه‌ها و معضلات و همچنین رفع سوء‌تفاهم‌ها برگزار شد.

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

در ابتدا، آقای معتضدی با عرض خیرمقدم به اعضا تاکید کرد: انتظار انجمن این است که در نتیجه تداوم این نشست‌ها و رایزنی بین اعضای انجمن و حامیان، با کمک و همفکری و مساعدت همگانی بتوانیم مشکلات و خلا‌های موجود پیش روی صنعت را رفع کنیم. در ادامه وحید جلالی‌پور، دبیر انجمن در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران هدف از این نشست را بیان مشکلات، دغدغه‌ها و رفع برخی سوءتفاهم‌های احتمالی عنوان کرد و حاضران در ادامه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان را بیان کردند.

بنابر اطلاعات دریافتی پنجره ایرانیان، در این هم‌اندیشی آقایان سازگار از شرکت GSA، خرم از شرکت نوید تجارت ارسام، صدقی‌نسب از شرکت ساتیان صنعت، خوارزمی از شرکت رایا ابزار یوتاب، شفیعی از شرکت عایق صنعت اش، شبیریان از شرکت پرسان صنعت آریا، مرادشاهی از شرکت یراق‌گستر پرشین، مصلحی از شرکت ارگاداتا و سیدی‌فر از شرکت وینک‌هاوس حضور داشتند.

از جمله محورهای مطرح شده توسط آقایان خرم و خوارزمی این بود که تعرفه‌های گمرکی برای واردات یراق‌آلات باید به نحوی اعمال شود که واردات رسمی این اقلام را تقویت کند و مانع واردات یراق‌آلات به صورت قاچاق و غیررسمی بدون تضمین قیمت و خدمات فنی پس از فروش شود. آنها همچنین با اشاره به مشکلات کیفی در نصب یراق‌آلات در و پنجره خواستار استانداردسازی آموزش‌ها و نظارت بر وضعیت یراق‌آلات موجود در بازار و جلوگیری از واردات و استفاده از یراق‌آلات فاقد استاندارد روز اروپا شدند.

مرادشاهی هم در این نشست با اشاره به اقدام شرکت ویستابست برای تعریف و تدوین پنجره استاندارد، خواستار مشارکت و همکاری انجمن و دیگر فعالان این صنعت برای تدوین استانداردهای در و پنجره یو.پی.وی.سی و ثبت رسمی آن شد.

شفیعی هم با اشاره به ضرورت استفاده صحیح قطعات جانبی و ملزومات پنجره خواستار آموزش تیم‌های نصب در و پنجره و تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی شد. این گزارش می‌افزاید که شبیریان در این هم‌اندیشی اظهار کرد: پس از تجربه مسکن مهر، روند تقاضای بازار به سوی افزایش کیفیت و انتخاب مجدد یراق‌آلات مرغوب بیشتر و تقویت شده است و به همین دلیل از همکاران می‌خواهم تا برای ارتقای آگاهی و مشاوره و سطح آموزش تولیدکنندگان در و پنجره‌سازان همکاری کنند.

سیدی فر هم تقاضای ورود بیشتر به جزئیات امور صنفی برای تولید و نصب در و پنجره‌ها شد و تاکید کرد که صنعت در و پنجره از ابتدای مشاوره کارشناسی به مشتری تا انتهای خدمات پس از فروش نیاز به بازآموزی کلی است.

از جمله پیشنهاد مطرح شده در این نشست، تاسیس آکادمی برای صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی در راستای آموزش نوین و اصولی بدون مطرح شدن برند خاص و همچنین تاکید بر حضور مدیر فنی و یا مسئول کنترل کیفی در مجموعه‌های تولیدی در و پنجره یو.پی.وی سی با هدف نظارت بیشتر و ارائه آموزش‌های بیشتر بود.

صدقی نسب هم در این هم‌اندیشی با اشاره به راه‌اندازی بخش آموزش در مجموعه تحت مسئولیت خود به برخی معضلات و کمبود‌های آموزشی و فقدان کیفیت در تولید در و پنجره‌ها به ویژه استفاده از یراق‌آلات جدید پرداخت و از انجمن تقاضای فعالیت بیشتر در زمینه آموزش یکپارچه و توسعه آموزش‌های تولید و نصب در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها شد. پیشنهاد دیگری که در این هم‌اندیشی عنوان شد انسجام بخشیدن به مباحث آموزشی با نظارت انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی و البته برپایی دوره‌های آموزشی در حاشیه نمایشگاه‌های مختلف شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی پرسش و پاسخ با مشارکت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان یراق‌آلات بود.

سازگار هم در این نشست با اشاره به راه‌اندازی دوره‌های آموزش نصب و مونتاژ در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواستار رایزنی انجمن با این نهاد آموزشی شد تا مدیران فنی شرکت‌ها بتوانند به عنوان مدرس در این دوره‌های آموزشی حضور یابند. وی همچنین خواستار گرید‌بندی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی در کشور شد.

در پایان این هم‌اندیشی و همفکری، معتضدی، رییس هیات‌مدیره انجمن با تاکید براینکه بخشی از خواسته‌های مطرح شده در حیطه وظایف انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران نیست، تاکید کرد: البته انجمن تلاش‌خواهد کرد تا با همکاری شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده پروفیل‌های یو.پی.وی.سی باکیفیت مواردی چون روش‌های تولید و نصب اصولی در و پنجره‌ها را پیگیری کند و سطح مهارت و تخصص فعالان این صنعت افزایش یابد. وی همچنین با اشاره به اینکه انجمن فاقد قدرت اجرایی برای جلوگیری از ورود یراق‌آلات فاقد استاندارد کیفی در مبادی گمرکی است، افزود: البته انجمن از هیچ کوششی برای همه نوع همکاری جهت ایجاد بستر لازم برای آموزش و پیگیری مطالبات مطرح شده در حیطه وظایف و اختیارات خود فروگذار نخواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید: جلالی‌پور، دبیر انجمن هم در پایان با بیان اینکه قدمت صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران طولانی نیست خواستار گسترش فعالیت‌های آموزشی شد و گفت: واقعیت این است که بسیاری از تامین کنندگان مواد اولیه جانبی نیز چندان با رشد این صنعت پیشرفت نداشته‌اند و همین خلا ایجاب می‌کند تا با همیاری و همکاری همه دوستان بتوانیم مباحث آموزشی را هماهنگ و منسجم پیش‌ ببریم. در نهایت قرار شد تا یک کمیته قیمت‌گذاری مشترک جهت همکاری مناسب‌تر با اعضای انجمن جهت تعمیق همکاری فعالان عرصه یراق‌آلات و ملزومات در و پنجره تشکیل شود تا از ایجاد رقابت‌های منفی و قیمت‌شکنی جلوگیری شود.

پنجره ایرانیان/سال هشتم.دیماه 1393.شماره 87


ثبت نظر

ارسال