مدیریت مصرف انرژی در اردبیل فرهنگ‌سازی شود

پنجره ایرانیان:به گزارش خبرنگار مهر، جواد زنجانی صبح سه شنبه در بازدید از عملیات گازرسانی به سه روستای شهرستان اردبیل گفت: مدیریت مصرف انرژی در اردبیل ضرورت داشته و این مهم باید فرهنگ سازی شود.
  • سه شنبه 25 آذر 1393 ساعت 11:26

وی با بیان اینکه بخشی از مدیریت مصرف انرژی استفاده از انرژی های پاک است، ادامه داد: در حال حاضر امکان استفاده از انرژی های پاک در اردبیل فراهم است و این موضوع باید به صورت گسترده فرهنگ سازی شود.فرماندار اردبیل در عین حال به تاثیر اصول مهندسی ساخت و ساز ها در مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: باید در مهندسی ساختمان ها تجدید نظر شود تا بخشی از هدر رفت انرژی از طریق ساختمان به صورت مناسبی کنترل شود.

وی اطلاع رسانی الگوی مناسب مصرف را تاکید کرد و گفت: تغییر مطلوب الگوی مصرف می تواند زمینه استفاده از نعمت خدادادی گاز را فراخ تر سازد.زنجانی با اشاره به گازرسانی به سه روستای پیرآلقر، الماس کندی، روشنق از روستاهای تابعه بخش مرکزی شهرستان تصریح کرد: با گاز رسانی به این سه روستا در مجموع  ۱۹۲خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی تعداد انشعابات واگذار شده با احتساب پروژه های در  دست اجرا را ۱۸۵ مورد برشمرد و از اختصاص هشت میلیارد ریال به این پروژه گازرسانی خبر داد.به گفته فرماندار اردبیل پیمانکار این پروژه مشخص شده و متعهد شده است در ۲۷۰ روز آینده عملیات گازرسانی به این سه روستا را به اتمام برساند.


ثبت نظر

ارسال