صندوق پس‌انداز مسکن در تمام بانک‌ها ایجاد می‌شود

پنچره ایرانیان:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ۱۲ سال آینده ۱۲ میلیون واحد مسکونی احداث می‌شود، گفت: بانک مرکزی در صدد است با تصویب شورای پول و اعتبار اجازه تاسیس صندوق پس‌انداز مسکن را در تمام بانک‌ها صادر کند.
  • دوشنبه 24 آذر 1393 ساعت 11:34

به گزارش فارس عباس آخوندی در حاشیه چهاردهمین همایش سیاستهای توسعه مسکن در ایران، درخصوص راه اندازی صندوق پس انداز مسکن و ساختمان گفت: بانک مرکزی در حال گسترش دادن ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن و ساختمان در تمام بانک‌ها است.وی افزود: اما تاسیس و راه اندازی صندوق پس انداز مسکن و ساختمان باید به تصویب شورای پول و اعتبار برسد.

آخوندی در پاسخ به این سوال که مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرده که پرداخت تسهیلات خرید مسکن باید تنها توسط این بانک صورت گیرد، گفت: تصور نمی کنم که اظهارات مدیرعامل این بانک به این نحو بوده باشد بلکه بانک مسکن در حال بست و توسعه صندوق پس انداز مسکن و ساختمان است.

آخوندی در خصوص مشکلات ایجاد شده در مسکن مهر گفت: این نگرانی را رسانه‌ها ایجاد می‌کنند اما 9 هزار مسکن مهر در حال فروش اقساطی شدن است، به هر حال هرگونه افزایش قیمت مسکن مهر مربوط به دستورالعمل‌های قبلی بوده است.


ثبت نظر

ارسال