بافت های فرسوده تهدید است

پنجره ایرانیان:سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه وام 50 میلیونی می تواند بر رونق تولید مسکن تاثیر گذار باشد، گفت: در چند سال اخیر بانک ها همکاری لازم را با مردم برای اهدای تسهیلات مذکور نداشته اند، بنابراین مسئولان باید رایزنی های لازم را در جهت تسهیل امور و رفع مشکلات احتمالی انجام دهند.
  • دوشنبه 24 آذر 1393 ساعت 9:38

منصور آرامی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه وام ساخت بافت فرسوده به تولید مسکن و رونق بازار کمک می کند، افزود: دولت باید تمام تمرکز خود را در جهت  نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده قرار دهد چرا که اصولا این بافت ها تهدیدی برای شهرها محسوب می شود.نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضربافت‌های فرسوده زیادی در شهرهای مختلف کشور وجود دارد که این گونه بافت ها خطرات بی شماری را به لحاظ اقتصادی و فرهنگی  برای کشور در خود جای داده اند.

وی با اشاره به مشکلات بافت‌های فرسوده در کلان شهرها، توضیح داد: بافت های فرسوده در زمان بروز حوادثی مانند زلزله می توانند آغازگر بحران‌های عمیقی باشند چرا که اصولا این بافت‌ها ناپایدار هستند و به هنگام بروز حادثه کمک رسانی را عملا مختل می کند. همچنین وجود بافت های فرسوده به عنوان نمادی از بی عدالتی توسعه شهری محسوب می شود.

آرامی با بیان اینکه مسئولان وزارت راه وشهرسازی عمده برنامه ریزی های خود را برای تولید مسکن در بافت فرسوده متمرکز کرده اند، افزود: این رویکرد دولت در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده مورد حمایت کمیسیون عمران است ، چرا که اصولا دولت ها نباید در امر خانه سازی دخالت کنند بلکه باید محور فعالیت‌های خود را در جهت تسهیل روند تولید مسکن قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: به طور کلی تولید مسکن باید برعهده مردم  وبخش خصوصی باشد و دولت نباید در این امر دخالت کند بلکه صرفا باید روند امور را تسهیل کند.وی با بیان اینکه بانک ها باید همکاری های لازم را درجهت اهدای وام  نوسازی و بهسازی با مردم داشته باشند، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر بانک های عامل همکاری مطلوبی با متقاضیان اینگونه وام ها نداشته اند که نارضایتی هایی را به دنبال داشته است.

آرامی اضافه کرد: در موارد بسیاری دیده شده که  بانک ها با سیاست های دولت همراهی نمی کند وسعی می کنند به نحوی از اهدای چنین وام هایی طفره بروند.نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس، با بیان اینکه مسئولان باید قبل از اهدای وام تمام مشکلات احتمالی را برطرف کنند، افزود: مسئولان وزارت راه شهرسازی باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تسهیل روند اهدای وام درنظر بگیرند تا مردم گرفتار مشکلات ناشی از ناهماهنگی های احتمالی نشوند.


ثبت نظر

ارسال