تدوین سند فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر

پنجره ایرانیان:مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از ساخت آب شیرین ‌کن‌های خورشیدی و تدوین سند توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد.
  • جمعه 7 آذر 1393 ساعت 18:8

اکبر شعبانی‌کیا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در ستاد انرژی‌های تجدیدپذیر با همکاری پژوهشکده صنایع شیمیایی وابسته به جهاددانشگاهی صورت گرفته، تعریف و ساخت نمونه ‌های کوچک آب‌شیرین‌کن‌های خورشیدی است.وی افزود: دو آب شیرین‌کن را با حمایت ستاد فناوری انرژی‌های نو ساخته‌ایم و در حال برنامه‌ریزی ساخت آب شیرین‌کن‌های خورشیدی مبتنی بر یک فناوری برتر هستیم که برای کشور کارآیی داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی دستگاه‌های متولی بخش آب و صنایع، بتوانیم در آینده نزدیک وارد مرحله بومی‌سازی آب شیرین‌کن‌های با ظرفیت بالا با رویکرد انرژی‌های تجدیدپذیر شویم.
شعبانی کیا با بیان اینکه تامین آب شرب برای مناطقی که امکان دسترسی به آب شبکه ندارند از اهداف ساخت این آب شیرین‌کن‌ها است، گفت: آب شیرین‌کن‌های خورشیدی برای جزایر و روستاها قابلیت استفاده دارد و می‌توان آب را با کاربری‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی و شرب و همچنین کیفیت‌های متفاوت تصفیه کرد.وی همچنین از تدوین سند توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: با تدوین این سند و حمایت‌های دولت و مجلس در قالب تحقق اهداف کشور، کاربرد و زیرساخت انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه می‌یابد.
شعبانی کیا تاکید کرد: این سند یک سند جامعی است که پشتوانه مطالعه‌های خوبی دارد و در مراحل نهایی تصویب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل خوبی که انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور دارد، تلاش می‌شود با تدوین این سند، موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر به جایگاه واقعی خودش برسد.


ثبت نظر

ارسال