صنعت ساختمان از رکود خارج می‌شود؟

پنجره ایرانیان:وزارت راه و شهرسازی برای خروج صنعت ساختمان از رکود در دو بخش عرضه و تقاضا برنامه هایی را در نظر گرفته است .
  • چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 12:47

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مشاور عالی رییس جمهور در جمع اعضاء سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی گفت: این وزارتخانه برای خارج شدن از رکود بازار مسکن برنامه ویژه ای دارد که طبق این برنامه ، میزان ساخت و ساز مسکن با توجه به نیاز متقاضیان اجرایی می شودکه طبق این برنامه در بخش عرضه ، ساختاری به نام صندوق زمین ساختمان دنبال می شود و در بخش تقاضا هم وزارت راه و شهرسازی، حساب پس انداز مسکن را پیگیری می‌کند .
آقای ترکان با بیان اینکه سالانه 120 میلیون مترمربع درکشور ساخت و ساز می‌شود گفت:308 هزار نفر عضو نظام مهندسی هستند که این میزان بیش از ظرفیت مورد نیاز کشور است که برای استفاده صحیح از این ظرفیت ،دنبال بازارهای خارجی در کشور های همسایه هستیم .
وی همچنین استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را برای مقاوم سازی در مقابل حوادث پیش بینی نشده ضروری دانست و گفت : نظارت ها به اشکال مختلف برای کیفی سازی ساخت و ساز ها انجام می شود و 32 نوع از مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند که می توانند تضمین کننده کیفیت ساخت باشند .


ثبت نظر

ارسال