وام 50 میلیونی بافت فرسوده در کما

پنجره ایرانیان:در حالی که طی یک سال گذشته مسوولان بارها از آغاز پرداخت تسهیلات بافت فرسوده خبر داده‌اند، اما هنوز پرداخت این تسهیلات اجرایی نشده و ۳۵ هزار خانوار همچنان منتظر و بلاتکلیف هستند.
  • دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 9:32

به گزارش فارس، چندی پیش رئیس کل بانک مرکزیِ گفت که «مصوبه تسهیلات بافت فرسوده یک ماه و نیم دیگر اجرایی می‌شود» اما با توجه به تجارب گذشته هیچ بعید نیست که این مصوبه حتی تا خرداد ماه سال آینده هم اجرایی نشود. چرا که مسوولان طی یک سال گذشته بارها از آغاز پرداخت دوباره این تسهیلات تا ماه آینده خبر داده‌اند اما تاکنون این قول‌ها عملی نشده است. این در حالی است که مسوولان دولت یازدهم از ابتدا تقریبا هر روز از ناکارآمدی مسکن مهر و مشکلات پیرامونی آن مثل جانمایی نادرست و تورم‌زا بودن آن سخن گفته‌اند اما تاکنون هیچ برنامه‌ عملیاتی و جایگزین مسکن مهر ارائه نشده است.‌ البته قرار است به زودی از طرح جامع مسکن رونمایی شود که تاکنون چند بار زمان این رونمایی به تاخیر افتاده است.
اما زمانی که لایحه تسهیلات بافت فرسوده به اذعان مسوولان از پایین به بالا حرکت کرد و دولت وام بافت فرسوده را بعد از یک سال و نیم تصویب کرد، آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیوسته از این مصوبه به‌عنوان موفقیتی برای دولت یاد کرد. با این وجود بنا بر اظهارات وزیر راه و شهرسازی این مصوبه نیازمند بررسی و تصویب شورای پول و اعتبار هم هست یا به عبارت دیگر این مصوبه در شورای پول و اعتبار در دست بررسی است.



ثبت نظر

ارسال