خدمات تاسیسات ساختمان نرخ یکسانی ندارند

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

پنجره ایرانیان:رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان گفت: بحثی در رابطه با خارج شدن خدمات از نرخ‌گذاری مطرح بود که در پایان دولت دهم اعلام شد خدمات جزو نرخ‌گذاری اجباری خواهد ماند. بیژن عطارد، اظهار کرد: به دلیل این که خدمات با کیفیت متفاوت، هزینه‌ متفاوت و در مکان‌های متفاوتی عرضه می‌شود نمی‌توان برای آن نرخ واحد در نظر گرفت.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 16:25

او تاکید کرد: سیستم مکانیک ساختمان به مجموع لوله‌کشی‌های ساختمان مانند اطفاء حریق، لوله‌کشی آب، لوله‌کشی شوفاژ و لوله‌کشی فاضلاب گفته می‌شود. این لوله‌کشی‌ها برای حمل‌ونقل انرژی به کار می‌رود.

رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان یادآور شد: بیشترین مشکل این اتحادیه عدم هماهنگی شهرداری، اداره راه‌ و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی است که متولی اصلی ساخت و ساز هستند. عطارد تصریح کرد: این بخش‌ها باید در زمان صدور پروانه ساخت‌وساز حتما سازنده را متعهد کنند تا از افراد واجد شرایط که صلاحیت قانونی برای فعالیت در ساخت‌وساز و انجام تاسیسات ساختمانی دارند استفاده کنند. وی یادآور شد: استفاده از افرادی که دارای پروانه کسب معتبر هستند باعث کم‌شدن هزینه و بالا‌بردن کیفیت کار می‌شود. رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان در پایان خاطرنشان کرد: فروشندگان و مغازه‌داران لوازم تاسیساتی نباید به خریدار و مشتری نصاب یا تاسیسات‌کار سیار معرفی کنند. این‌گونه فعالیت‌ها تداخل صنفی بوده و بیشتر این افراد پروانه کسب ندارند. 


ثبت نظر

ارسال