با حضور فعالان صنعت در و پنجره کشور؛

همایش خانواده بزرگ آتاتک برگزار شد

یک روز مانده به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین ‏المللی در و پنجره تهران، همایش بزرگ خانواده آتاتک با حضور فعالان صنعت در و پنجره، در روز دوشنبه 4 بهمن‌ماه در تالار قائم تهران برگزار ‌شد.
  • چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 ساعت 0:49

شرکت آتاتک به‌منظور ارتقاء سطح علمی و فنی همکاران صنف اقدام به برگزاری همایش بزرگ در و پنجره کرد. در این همایش نمایندگانی از بانک مسکن، بانک انصار، بیمه البرز و مدرس بازاریابی به‌عنوان میهمانان ویژه حضور داشته و به ایراد سخن پرداختند.

صالحی، مدیر بانک مسکن و هیات همراه؛ مهندس برهانی، نماینده بیمه البرز؛ استاد براتی، مدرس بازاریابی و کارشناس صداوسیما؛ هیات سازمان فنی و حرفه‌ای، هیات نشریه پنجره‌ایرانیان، هیات بانک انصار و... از جمله مدعوین این گردهمایی بودند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

حمید اطهری، مدیرعامل آتاتک اولین فردی بود که پشت تریبون قرار گرفت و پس از خوشامدگویی به همه‌کسانی که دعوت آتاتک را پذیرفتند و در این گردهمایی حضور پیدا کردند، اظهار کرد: از تمامی عزیزانی که در این مدت با ما همکاری داشتند و محصولات آتاتک را استفاده کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم و به خاطر مشکلاتی که در این میان وجود داشته و احیانا باعث ناراحتی‌شان شده است عذرخواهی می‌کنم. ما تمام تلاشمان را در مجموعه آتاتک به کار بستیم تا محصول و خدمات مناسبی به هم‌وطنانمان ارائه دهیم و در این راه از تمامی نظرات و همکاری‌های شما عزیزان استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل آتاتک بیان کرد: ما در مجموعه آتاتک برنامه‌ای برای بهبود کیفیت ارائه محصول و خدمات به مشتریان تهیه ‌کرده‌ایم که امیدواریم در سال آتی با به‌کارگیری این برنامه، محصولاتمان را بدون تاخیر و با شرایط بهتری به دست مشتریان برسانیم. در این راه از همکاری تمامی نمایندگی‌هایمان در سراسر کشور تشکر می‌کنم چراکه بدون آنها ارائه خدمات مناسب مقدور نیست و به امید خدا این همکاری در سال آینده به نحو مطلوب‌تری ادامه داشته باشد.

اطهری در ادامه افزود: از حضور آقای صالحی و هیات همراهشان از بانک مسکن که همیشه به مجموعه ما لطف داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم با ارائه تسهیلات مناسب به مجموعه‌های تولیدی مانند آتاتک، ما را در ارائه هرچه بهتر محصولات و خدماتمان یاری کنند.

وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل مجموعه‌های تولیدی و فعالان صنعت ساختمان کمبود نقدینگی و منابع مالی است که رکود چندین ساله بازار ساخت‌وساز این شرایط را سخت‌تر کرده است. صنعت در و پنجره نیز در این میان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و کمبود نقدینگی مشکلات عدیده‌ای برای ما به وجود آورده است که امیدواریم با همکاری بانک‌ها و موسسات مالی این مشکلات برطرف شود.

اطهری در ادامه با اعلام یک خبر خوش به حاضران گفت: ما در آتاتک در نظر داریم پروفیل لمینیت را با قیمت تمام‌شده پروفیل سفید به بازار عرضه کنیم که امیدواریم قدم مثبتی در زمینه ایجاد تنوع در انواع پروفیل مصرفی برای مشتریان باشد.

مدیرعامل آتاتک با اشاره به تعداد اعضا انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی و میزان تولید آنان عنوان کرد: طبق بررسی که در انجمن انجام‌ شده ما بیست و هفتمین شرکتی هستیم که عضو انجمن شده‌ایم و طی 15 ماه فعالیت خود در این صنعت توانستیم رتبه 7 را از نظر میزان تولید و عرضه محصول به خودمان اختصاص دهیم. همان‌طور که می‏دانید بسیاری از همکاران تولیدکننده پروفیل نزدیک به 15 تا 25 درصد افزایش قیمت داشته‌اند ولی ما تلاش می‌کنیم افزایش قیمتی نداشته باشیم.

اطهری در پایان با مقایسه نحوه کار و فعالیت یک شرکت سنتی و مدرن گفت: تلاش ما در مجموعه آتاتک بر این است تا با رعایت اصول تولید صنعتی و ساختار مدیریتی یک شرکت صنعتی مدرن، محصول و خدمات مناسبی به مشتریانمان ارائه دهیم و در این راه از تمامی انتقادات و نقطه نظرات همکاران و کارشناسان عزیز استقبال می‌کنیم.

در ادامه برنامه آقای صالحی مدیریت شعب بانک مسکن شرق تهران به دعوت مجری برای ارائه مطالب خود پشت تریبون قرار گرفت. صالحی در آغاز ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و همکاران مجموعه آتاتک و گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: ما و مجموعه همکارانمان در منطقه شرق تهران با بیش از 66 شعبه، آماده ارائه خدمات به همه عزیزان تولیدکننده و فعالان عرصه مسکن و ساخت‌وساز هستیم. بانک مسکن با 78 سال سابقه خدمت، در زمینه تخصصی بخش مسکن فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: فعالیت عمده و اصلی بانک مسکن ارائه تسهیلات بانکی و پشتیبانی مالی از مجموعه‌های تولیدکننده و فعال در صنعت ساختمان است که در این راستا به کیفیت محصول و خدمات تاکید ویژه داریم. فعالان بخش مسکن که اصول تولید صنعتی و استانداردهای کیفی محصول را رعایت کنند از اولویت دریافت تسهیلات بانکی و شرایط پرداخت مناسب برخوردارند.

صالحی در ادامه انواع راه‌های گشایش حساب و دریافت تسهیلات مختلف از بانک مسکن را تشریح کرد و گفت: هدف ما در تمامی 1256 شعبه بانک مسکن در تمام کشور کمک به رشد و تعالی فعالان بخش مسکن و ساختمان است.

سخنران بعدی گردهمایی مهندس برهانی، نماینده بیمه البرز بود که با اشاره به حادثه پلاسکو و گرامیداشت یاد آتش‌نشانان فداکاری که در این حادثه جان خودشان را از دست دادند، گفت: حادثه پلاسکو به ما و بسیاری نشان داد که بیمه هزینه نیست و به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری می‌تواند تلخی اتفاقات را تا حدود زیادی کاهش دهد و بخشی از خسارت‌های وارده را جبران کند.

برهانی در ادامه به انواع مختلفی از بیمه‌ها اشاره کرد که می‌توانند ما را در مقابل حوادث و اتفاقات مختلف بیمه کنند و افزود: بیمه مسئولیت از جمله مواردی است که می‌تواند مسئولیت‌های حقوقی ما نسبت به افراد را پوشش دهد و در صورت بروز اتفاقات و حوادث ناخوشایند بخش زیادی از خسارات را جبران کند. به‌عنوان‌مثال، شما حتی نسبت به افراد متفرقه‌ای که وارد محل کارگاه یا کارخانه شده و دچار حادثه‌ای می‌شوند مسئول هستید و باید جوابگو باشید لذا ضروری است که نسبت به بیمه کردن خود، کارمندان و کارگران، کارگاه و فعالیتتان سریع‌تر اقدام کنید.

استاد براتی، مدرس بازاریابی و کارشناس صداوسیما سخنران بعدی بود که پشت تریبون قرار گرفت. براتی در آغاز برای همه حاضران تنی سالم، دلی شاد و لحظاتی سرشار از معنویت و موفقیت آرزو کرد و با اشاره به کارخانه آتاتک که در منطقه نظرآباد واقع است، گفت: آقای خاتمی در سال‌های پایانی ریاست جمهوری در سفر به مقر سازمان ملل در نیویورک تکه خشتی را به حضار نشان داد و گفت: این آجر که در منطقه نظرآباد هشتگرد کشف ‌شده است بنا بر آزمایش‌های کربن 14 که در آزمایش‌های شما روی آن صورت گرفته دارای قدمتی نزدیک به 14 هزار سال است. این موضوع نشان‌دهنده قدمت و پیشینه فرهنگی سرزمین عزیزمان ایران و منطقه نظرآباد است.

براتی در ادامه به کتاب‌های ارزشمندی که خواندن آنان را برای همه حضار لازم می‌دانست اشاره کرد و گفت: «راز موفقیت در بازار کار» نوشته دکتر کیهان نیا، «سازمان‌های کارآفرین»، «تهدید در بازار» و «رهبری در واحدهای تجاری» ترجمه دکتر علی پارساییان، «سازمان برتر» گفتگوی اختصاصی با لرد نموت رئیس اتاق بازرگانی ایران بریتانیا و «اصول مشتری مداری» نوشته دکتر احمد یحیایی ازجمله این کتاب‌هاست که مطالب امروز من نیز گزیده‌ای از آنهاست.

این مدرس بازاریابی ضمن خواندن حدیثی درباره دوراندیشی از امام علی (ع)، افزود: تبلیغات ازجمله فعالیت‌هایی است که هر واحد تولیدی برای عرضه محصولاتش به آن نیاز دارد. این تبلیغات می‌تواند از مجاری و رسانه‌های مختلفی صورت گیرد ازجمله تبلیغات تلویزیونی که مخاطب زیادی نیز دارد و در صورت رعایت اصول ساخت و عرضه تبلیغات تلویزیونی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در روند فروش یک محصول داشته باشد.

براتی در ادامه به تبلیغات موفقی که در سال‌های گذشته از تلویزیون پخش می‌شد اشاره کرد و گفت: موضوع مهمی که در تبلیغات موفق تلویزیونی وجود دارد، توجه به امر فرهنگ‌سازی است که می‌تواند کمک زیادی به معرفی و فروش محصولات مدرن و به‌روز کند. فرهنگ‌سازی برای استفاده از پنجره‌های دوجداره به‌عنوان محصولی حافظ محیط‌زیست که در مبحث صرفه‌جویی انرژی نیز موثر است ازجمله این کارها است که به افزایش فروش محصولات شما نیز کمک می‌کند.

براتی در پایان ضمن اشاره به نکات ریزودرشت بازاریابی و مشتری مداری، بیان کرد: موارد زیادی وجود دارد که رعایت آنها به ارتقاء کار شما کمک می‌کند. نوع پوشش، نحوه بیان، میزان اطلاعات فنی فروشنده، خدمات پس از فروش، تنوع محصولات و تبلیغات موثر ازجمله نکات ریزی است که توجه به آن‌ها برای همه کسانی که در کنار کار تولید، فعالیت تجاری و بازرگانی دارند، لازم و ضروری است.

سخنران بعدی برنامه مهندس قاسمی، از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بود که در آغاز صحبت‌هایش از آقای اطهری تقدیر و تشکر کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای زیرمجموعه وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی است و درزمینه ارائه خدمات آموزشی به کارآموزان رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای همچنین زیر نظر سازمان جهانی کار (ILO) فعالیت می‌کند و تمامی گواهینامه‌های فنی، حرفه‌ای و آموزشی که از طرف این سازمان صادر می‌شوند قابلیت ترجمه و ارائه به مراکز بین‌المللی را دارند.

قاسمی در ادامه اظهار کرد: توجه به امر مهارت‌آموزی در رشته‌های فنی از مدارک آکادمیک و دانشگاهی مهم‌تر و مفیدتر است. بر همین اساس آقای اطهری مدیرعامل اتاتک با پیگیری و جدیت مثال‌زدنی موفق شدند مجوز برگزاری اولین دوره آموزشی فنی در رشته در و پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی را دریافت کنند. این موضوع می‌تواند به بهبود سطح فنی و مهارتی فعالان صنعت در و پنجره کمک زیادی کند. ما نیز در سازمان فنی و حرفه‌ای در تلاش هستیم با آماده‌سازی استانداردهای مهارت‌آموزی این رشته سهم کوچکی در این کار ایفا کنیم.

در بخش بعدی برنامه محصول جدید آتاتک که با کمک بخش آرندی (R&D) آتاتک تولید شده و در آن به‌جای پروفیل گالوانیزه از ماده جدیدی به نام G.R.P استفاده شده است، رونمایی شد.

مصحفی، سردبیر نشریه پنجره‌ایرانیان نیز در سخنانی اظهار کرد: از طرف مجموعه پنجره‌ایرانیان از مدیریت آتاتک و همکارانش به خاطر این برنامه و تلاشی که در راستای ارتقاء سطح کیفی محصولاتشان انجام می‌دهند تشکر می‌کنم. ما در پنجره ‌ایرانیان تلاش می‌کنیم تا گوشه‌ای از اخبار فعالیت‌ها و اتفاقات صنعت در و پنجره و صنعتگران عزیز را پوشش دهیم. امیدواریم این کار به رشد و تعالی صنعت در و پنجره که متاسفانه در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است، کمک کند.

وی افزود: سعی ما در نشریه پنجره‌ایرانیان بر آن است که با پوشش اخبار فعالیت شرکت‌های وابسته علاوه بر بحث تبلیغات به جریان اطلاع‌رسانی شفاف و سریع در این صنعت کمک کنیم. ضمن اینکه بخش‏ های اطلاع رسانی این نشریه کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای شرکت‌ها در بر ندارد و همه عزیزان می‌توانند هر اتفاق و رویدادی را که در مجموعه‌شان قابلیت خبررسانی داشته باشد، از طریق نشریه، سایت و فضاهای مجازی مجموعه پنجره‌ایرانیان به اطلاع سایر همکاران برسانند. دوستان اهل‌قلم نیز می‌توانند مقالات و مطالب علمی و آموزشی خود را برای چاپ به نشریه ما بسپارند.

در بخش بعدی گردهمایی از تعدادی از نمایندگان شهرستانی مجموعه آتاتک تقدیر و تشکر به عمل آمد. دهقان نماینده شرق تهران، خاکسار نماینده جنوب شرق تهران، جهانشیری نماینده استان البرز، گلستانی نماینده غرب تهران، علوی نماینده آذربایجان غربی، حمدی و قادریان نماینده ایلام، میراحمدی و کریمیان نماینده غرب کشور، مهندس جهانشیری نماینده خراسان ازجمله این افراد بودند.

این گردهمایی با پذیرایی از میهمانان در نیمه‌شب 4 بهمن‌ماه 1395 در تالار قائم تهران به پایان رسید.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 115-اردیبهشت96 

 

 


ثبت نظر

ارسال