روایتی از پیشرفت مستمر پیشگام صنعت یراق‌‏آلات کشور؛

رشد و توسعه از جنس ساتیان

آیا ساتیان سیاست راه‌اندازی شعب رسمی را ادامه خواهد داد؟ قطعا همین‌گونه است. مصمم هستیم پس از ارزیابی فعالیت شعبه رسمی ساتیان در شرق تهران، اقدام به راه‌اندازی شعبه دیگری در غرب تهران کنیم. هم‌زمان تمامی فعالیت شعبه‌ رسمی و نمایندگان از طریق سیستم اتوماسیون اداری کاملی به‌صورت آنلاین توسط دفتر مرکزی کنترل می‌شود تا خللی در روند ارائه محصولات باکیفیت و خدمات ممتاز به مشتریان ایجاد نشود. (شماره 82 مرداد 93)
  • سه شنبه 14 شهریور 1396 ساعت 13:36

عموما سخنان بسیاری درباره آینده گفته و شنیده و وعده ‏های فراوانی داده می‏ شوند، اما تجربه نشان می‏ دهد که به شنیده ‏ها دربارۀ آینده نباید چندان اعتمادی داشت. به‌هرحال گفتن بسیار ساده‏ تر از عمل کردن است. درواقع، به زبان آوردن سخن نیاز به توانایی و مقدمات و تمهیدات خاصی ندارد بلکه جامعه عمل پوشاندن به آن سخن است که تلاش‏ و مقدمات بسیاری می‏ طلبد.

بدون تردید هیچ موفقیتی بدون دلیل حاصل نمی ‏شود. عبارتی که در ابتدای این گزارش نقل شد، بریده‏ای است از گفتگوی سه سال پیش پنجره‌ایرانیان با علیرضا صدقی نسب که به مناسبت افتتاح نخستین شعبه ساتیان انجام شد. در آن مقطع ساتیان دست به اقدامی ساختارشکنانه زده و خود راسا شعبه‏ ای را تاسیس کرده بود. این اقدام ساتیان که برخلاف جریان بازار و عملی غیرمتداول بود، شاید از سوی بسیاری از ناظران تلاشی ناکام تلقی شد که چند صباحی بیشتر تداوم نخواهد داشت؛ اما در همان زمان مدیرعامل ساتیان که علاقه چندانی به سخن گفتن درباره آینده ندارد با قاطعیت خبر از توسعه این سیاست و افزایش تعداد شعبات در سال‏ های بعد داد؛ و گذر زمان و گشایش چهارمین شعبه ساتیان صحت این ادعا را به اثبات رساند.

بدون تردید هیچ موفقیتی بدون دلیل حاصل نمی‏ شود. اگر امروز همه کارشناسان بر یکه‏ تازی ساتیان در این عرصه اذعان دارند، حتما دلایل متعدد و درخوری وجود دارد؛ اما در مورد ساتیان همه این دلایل را می ‏توان در یک عبارت خلاصه کرد: پافشاری برای رسیدن به هدف. شاید ترسیم اهداف کار چندان سختی نباشد اما داشتن برنامه ‏ای دقیق برای تحقق اهداف و برچیدن موانع سر راه، ‌کاری است که از عهده هرکسی برنمی‏‌آید.

ساتیان با ساخت در و پنجره وارد عرصه شد اما خیلی زود دریافت که خلاء بزرگی در این صنعت وجود دارد و از همان زمان عزم خود را برای پر کردن این خلاء جزم کرد. در آن سال‏ ها کمبود یراق‌‏آلات موردنیاز سازندگان در و پنجره به‌‏شدت احساس می‏ شد. ازاین‌رو ساتیان واردات یراق‏ آلات باکیفیت و به‏‌روز را در دستور کار خود قرار داد تا به سهم خود برای رفع این کمبود بازار کشورمان تلاش کرده باشد و در ابتدا با برند معتبر VHS کار خود را آغاز کرد. ساتیان در این عرصه جدید تنها یک اصل را سرلوحه فعالیت‏ های خویش قرار داد: رضایت مشتری؛ و تمامی سیاست‏‌ها و برنامه‏‌های خود را حول این محور ترسیم و پیاده کرد.

برای مشاهده کامل گزارش اینجا کلیک کنید


                                                                                                                                                                               نشریه پنجره ایرانیان -شماره ۱۱۸-مرداد۹۶


ثبت نظر

ارسال