با حضور معاون استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی:

سمینار تخصصـی پـراتیک از سوی ایلیـادکـار وشمگیر برگـزارشد

به گزارش پنجره ایرانیان، شرکت ایلیاد کار وشمگیر در شهریور ماه امسال سمیناری با عنوان "نقش تکنولوژی در حفظ سرمایه‌‏های ملی طبق مقررات ملی ساختمان و با محوریت معرفی محصولات جدید برند پراتیک" برگزار کرد.
  • سه شنبه 18 آبان 1395 ساعت 9:30

این نشست با حضور آقایان مهندس کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس؛ مهندس صادقلو، فرماندار شهرستان رامیان؛ باقری، مدیر کل بازرسی استانداری گلستان؛ مهندس قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان؛ کارکنان بانک ملی استان گلستان؛ انبوه سازان شهرستان گنبدکاووس؛ مهندسان سازمان نظام مهندسی استان گلستان؛ تولید کنندگان در و پنجره استان گلستان و جمع دیگری از فعالان صنعت، در سالن همایش‌‏های تالار فرهنگیان گنبد کاووس برگزار شد.

در این سمینار که با سخنان مهندس اکتای قاضی، مدیرعامل شرکت ایلیادکار وشمگیر آغاز شد، آقایان کاشانی، رئیس انجمن انبوه سازان شهرستان گنبدکاووس؛ عابدینی، معاونت شرکت ایلیادکار وشمگیر و مهندس قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در ابتدای این جلسه مهندس اکتای قاضی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوشامدگویی به مهمانان، سخنان کوتاهی را ایراد کرد. مدیرعامل شرکت ایلیادکار وشمگیر با اشاره به نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری، در توضیح دلایل برگزاری این همایش گفت: «در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر آن شدیم که در بخش اقدام و عمل و تحقق شعار امسال، سهم خود را ایفا کنیم. در نتیجه با توجه به اینکه تولید داخلی یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی می‏باشد و همچنین با توجه به نقش تکنولوژی به عنوان پایه و اساس توسعه صنعتی، تصمیم گرفتیم تا همایش نقش تکنولوژی در حفظ سرمایه‏‌های ملی طبق مقررات ملی ساختمان و با محوریت معرفی محصولات برند پراتیک را برگزار کنیم، تا بتوانیم گامی کوچک در خصوص شعار سال برداریم.»

وی در پایان، مراتب سپاس و قدردانی خود را از تمامی افرادی که در راه‌‏اندازی و به ثمر نشستن واحد تولیدی ایلیاد کار وشمگیر با برند پراتیک نقش داشته‏‌اند، اعلام کرد.

سخنران بعدی این جلسه، آقای کاشانی، رئیس انجمن انبوه‌‏سازان گنبدکاووس بود. وی برخورداری از همدلی و همراهی در خصوص حمایت از تولیدات داخلی را یکی از راه‌کارهای اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: «در این راستا باید حمایت‌‏های لازم از انبوه‏‌سازی صورت گیرد. همچنین تولیدکنندگان و صنعت‌گران جهت گسترش و استفاده بهینه از شهرک‏‌های صنعتی به حمایت‏‌های دولتی نیاز دارند.»

رئیس انجمن انبوه‏‌سازان گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اتخاذ رویکردهای جدید از سوی انبوه‏‌سازان تاکید کرد و مواردی مانند مکانیزه کردن بتن و کاهش هزینه‏‌های انبوه‌‏سازی را از جمله نمونه‏‌هایی برشمرد که به رشد و توسعه فعالیت‏‌های انبوه‏‌سازی خواهد انجامید.

مهندس عابدینی، به‌‏عنوان سخنران بعدی پشت تریبون قرار گرفت و به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود ضمن خوشامدگویی به شرکت‏‌کنندگان در این سمینار، اشاره کوتاهی به تاریخچه صنعت یو.پی.وی.سی در ایران داشت و گفت: «از پانزده سال پیش تاکنون تعدادی کارخانه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی در کشورمان راه‌‏اندازی شده‏ است که مشغول تولید هستند، با این حال این تولیدات داخلی از حمایت‏‌های لازم دولتی و مردمی برخوردار نبوده‌‏اند و همچنان به‌‏وفور از پروفیل‌‏های وارداتی با کیفیت نامطلوب استفاده می‌‏گردد.»

معاون مدیرعامل شرکت ایلیاد کار وشمگیر، در ادامه به مزیت‏‌های پنجره‌‏های یو.پی.وی.سی پرداخت و توضیح داد: «از جمله مزایای این پنجره‌‏ها جلوگیری از اتلاف انرژی است، که متاسفانه به دلیل ارزان بودن انرژی در ایران این مقوله از اهمیت چندانی برخوردار نمی‏‌باشد. همچنین جلوگیری از ورود سروصدا، گردوغبار، سرما، گرما و آلودگی از دیگر ویژگی‏‌های قابل توجه پنجره‌‏های یو.پی.وی.سی به شمار می‏‌رود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تفاوت‏‌های پروفیل با‏کیفیت و بی‌‏کیفیت پرداخت و از رو آوردن تولیدکنندگان در و پنجره و مصرف کنندگان به استفاده از پروفیل‏‌های بی‌‏کیفیت به خاطر کاهش هزینه‌‏ها ابراز تاسف کرد. مهندس عابدینی در ادامه توضیحاتی راجع به پنجره‌‏های استاندارد و نقش یراق آلات، شیشه‌‏های دوجداره، گالوانیزه‌‏های تقویتی و لاستیک‏‌های درز بندی باکیفیت در پنجره‌‏های استاندارد ارائه داد.

معاون مدیرعامل شرکت ایلیاد کار وشمگیر، در ادامه به معرفی پروفیل‌‏های پراتیک و نوع مواد اولیه آنها پرداخت و در خصوص تاریخچه و فعالیت‌‏های پراتیک توضیحاتی ارائه داد. وی همچنین با اشاره به طرح توسعه این شرکت در آینده‏ای نزدیک، برنامه‏‌های مدون ایلیاد کار وشمگیر را جهت افزایش خطوط تولید، افزایش قالب‌‏های پروفیل‌‏های کشویی و راه‌‏اندازی خط تولید پروفیل لمینیت تبیین کرد.

مهندس عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید پروفیل‏‌های اکونومی گسکت‌‏دار در چند هفته آینده خبر داد. وی در پایان، نمایندگان مجموعه پراتیک در شهرهای بابل، رشت، مشهد، زاهدان، اهواز، تهران و تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی با پروفیل پراتیک را معرفی کرد.

سخنرانی پایانی این نشست مهندس قوانلو، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بود. وی در ابتدا با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی در صنعت و مخصوصا صنعت ساختمان جهت کاهش مصرف انرژی، اظهار داشت: «47 درصد انرژی در ساختمان‏‌های مسکونی تجاری واداری مورد استفاده قرار می‏‌گیرد که 30 درصد آن در منازل مسکونی مصرف می‏‌شود. از کل انرژی مصرف شده در ساختمان‏‌ها نیز 50 درصد آن جهت گرمایش و سرمایش استفاده می‏‌شود. استفاده از در و پنجره یو.پی.وی.سی می‌‏تواند تا 90 درصد از اتلاف انرژی در این بخش جلوگیری کند.»

مهندس قوانلو در ادامه ضمن اشاره به مزیت دوم پنجره‏‌های یو.پی.وی.سی، یعنی کاهش ورود سروصدا و ایجاد آرامش و آسایش، ابراز امیدواری کرد با فرهنگ‏‌سازی و حمایت‏‌های دولت، فرهنگ استفاده از پنجره‌‏های یو.پی.وی.سی گسترش و تعمیم یابد.

ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حمایت‏‌های دولتی از تولیدات داخلی در سال 1395، از کاهش 33 درصدی ارز مبادلاتی تا به امروز و همچنین حذف این ارز تا پایان سال، جهت کاهش واردات پروفیل‏‌های خارجی خبر داد.

مهندس قوانلو در ادامه به پیشنهادات ارائه شده به دولت اشاره کرد و افزود: «تخصیص تسهیلات به ساختمان‏‌هایی که قصد تعویض در و پنجره‌‏های قدیمی خود را با در و پنجره های یو.پی.وی.سی دارند و همچنین افزایش تعرفه واردات پروفیل‏‌های یو.پی.وی.سی به دولت ارائه شده است که امید داریم تا پایان سال محقق گردد.»

وی همچنین از اولویت دیگر سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص حمایت و ایجاد تسهیلات برای صنعتگران و تولیدکنندگان جهت پیشرفت شهرک‌‏های صنعتی از جمله شهرک‏‌های صنعتی رامیان و گنبدکاووس خبر داد. وی همچنین این خبر خوش را به شرکت‌‏کنندگان داد که صنعت ساختمان در سه ماهه نخست سال از رکود و افت 18 درصدی خارج شده و به سمت تراز مثبت در حال حرکت می‌‏باشد و طبق آمارهای اعلام شده در بخش مسکن میزان تسهیلات 75 درصد افزایش و همچنین فروش مسکن 35 درصد رشد داشته است.

مهندس قوانلو در پایان، از مجموعه تولیدی پراتیک که باعث رونق و اشتغال در منطقه محروم رامیان شده است، تشکر و قدردانی کرد.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره109-آبان95


ثبت نظر

ارسال