استقبال از عرضه صادراتی آلومینیوم در بورس کالا

پنجره‌ایرانیان؛ خریداران از نخستین عرضه شمش آلومینیوم در تالار صادراتی بورس کالای ایران استقبال کردند.
  • دوشنبه 30 فروردین 1400 ساعت 13:32

به گزارش کالاخبر، محمودرضا الهی‌فرد، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس در گفت‌و‌گویی به‌عنوان کارگزار عرضه‌کننده آلومینیوم در تالار صادراتی بورس کالا اظهار داشت: برای جذاب شدن عرضه صادراتی آلومینیوم، عرضه‌کننده تخفیفاتی قائل شده و قیمت‌ها در مقایسه با نرخ‌های داخلی مناسب بوده و به نظر می‌رسد خرید محصول به‌صورت ریالی و صادرات، برای خریداران توجیه دارد.

وی یکی از مزیت‌های عرضه‌های صادراتی محصولات فلزی در بورس کالا را تنوع بازار برای عرضه‌کننده خواند و بیان کرد: این عرضه به‌صورت فروش ریالی و درب کارخانه است و این فروش ریالی محصولات، علاوه بر اینکه ریسک عدم بازگشت پول را کم می‌کند تا حدودی مسئولیت‌های فروشندگان را کاهش می‌دهد و مشکلات بعدی صادرات به‌ویژه در شرایط تحریم را مرتفع می‌کند، چون معمولا شخص حقیقی یا حقوقی خصوصی این محموله‌ها را خریداری می‌کنند و کمتر تحت رصد و کنترل در امر تحریم هستند.

همچنین آریا صادق نیت حقیقی، عضو هیئت‌مدیره و دبیر کل سندیکای صنایع آلومینیوم در گفت‌وگویی اعلام کرد که مدت‌ها در انتظار این عرضه بودیم.

به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های عرضه صادراتی فلزات در بورس کالا که آلومینیوم نخستین آن بوده، شفاف‌سازی است. در سال‌های اخیر شفافیت مطلوبی در امر صادرات وجود نداشته و تشکیل شرکت‌های صوری سبب سو استفاده‌ها و قراردادهای کاغذی شده و سود و مزیت این معاملات را به جیب دلالان می‌برد درحالی‌که این سود باید به تولیدکننده تعلق می‌گرفت.

دبیر کل سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: شفافیت در نرخ و نحوه معاملات از دیگر مزایای عرضه فلزات در رینگ صادراتی بورس کالا است.


ثبت نظر

ارسال