ضرورت استفاده از نخبگان برای تولید آلومینا از بوکسیت کم‌عیار

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس هیات عامل ایمیدرو بر ضرورت ایجاد هسته دانشی در صنایع استراتژیک معدنی کشور تاکید کرد.
  • سه شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 11:46

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از ایمیدرو،‌ رئیس هیات عامل ایمیدرو بر ضرورت استفاده از تیم نخبگان داخلی برای بررسی قابلیت تولید آلومینا از معادن بوکسیت شیلی (کم‌عیار) تاکید کرد.

وجیه‌الله جعفری در جلسه پایش شرکت آلومینای ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به ذخایر قابل‌توجه معادن بوکسیت شیلی در کشور تا حدود 70 میلیون تن، طرح تولید آلومینا به روش سینترینگ از این معادن، جزو برنامه‌های ارزشمند شرکت آلومینای ایران است.

وی افزود: برای بررسی نهایی قابلیت اجرایی این طرح، با توجه به تجربه کشور در استفاده از روش مشابه، اگر از تیم نخبگان داخلی  به‌جای انتظار طولانی برای ورود شرکت‌های خارجی، استفاده شود، خدمت بزرگی برای توسعه دانش کشور خواهد بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به موضوع بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل به‌عنوان یکی از سیاست‌های این سازمان، تصریح کرد: ایمیدرو، تاکنون با حمایت‌های خود نسبت به ارتقای بومی‌سازی دانش و فناوری و تجهیزات و قطعات، در حوزه‌های فولاد، مس، عناصر نادر خاکی و غیره، اقدام کرده است.

وی در پایان گفت: ایمیدرو برای ارتقای این حوزه، همراهی و حمایت لازم را با شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته خواهد داشت و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سال جاری، حدود یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل حاصل خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال