تکمیل واحد تولید آلومینای اماراتز گلوبال، سریع‌تر از انتظار

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت اماراتز گلوبال، بزرگ‌ترین شرکت صنعتی غیرنفت و گاز در دوبی، اعلام کرده است که طی سه‌ماهه گذشته با ظرفیت اسمی خود آلومینا تولید کرده است.
  • سه شنبه 30 دی 1399 ساعت 13:34

به گزارش اخبار فلزات، واحد تولید آلومینای الطویلا (Al Taweelah)، باوجود شیوع کرونا توانست به‌سرعت تکمیل شده و طی 21 ماه آغاز به تولید کند. این رقم یک رکورد جهانی در تولید آلومیناست؛ چراکه بر اساس گزارش‌های آماری سایر واحدهای تولیدکننده آلومینا در سراسر جهان، طی 3 سال و یا حتی بیشتر توانسته‌اند به این نقطه برسند. به گفته مسئولان شرکت اِگا (اماراتز گلوبال)، تکمیل این واحد بدون هیچ آسیب انسانی و ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفته است.

واحد تولید آلومینای الطویلا، دارای ظرفیت تولید 2 میلیون تن آلومینا در سال بوده که تنها 40 درصد از نیاز شرکت اماراتز گلوبال را برطرف می‌کند. درواقع این واحد تولید آلومینا جایگزین بخشی از واردات اگا خواهد بود.

صنعت آلومینیوم امارات فرصت شغلی بالایی را فراهم کرده به‌طوری‌که از هر 100 فرصت شغلی به وجود آمده، یک فرصت شغلی به‌نوعی با صنعت آلومینیوم مرتبط است. همچنین این صنعت سالانه 5 میلیارد دلار درآمد برای امارات به همراه داشته است.

احداث واحد تولید آلومینای الطویلا، 72 میلیون ساعت کاری و 3.3 میلیارد دلار هزینه دربر داشته است. این پروژه در راستای گسترش اگا و تبدیل آن به یک غول تولید آلومینیوم بوده است. از دیگر پروژه‌های این شرکت می‌توان به احداث و بهره‌برداری از معدن بوکسیت گینه که از اواخر سال 2019 آغاز شد، اشاره نمود.

هم‌اکنون بیش از 570 کارگر در واحد الطویلا مشغول به کارند. واحد ذوب اگا بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده آلومینیوم در امارات محسوب می‌شود. این واحد هم‌زمان پنجمین واحد تولید آلومینیوم در جهان محسوب می‌شود.


ثبت نظر

ارسال