دریافت کمک‌هزینه اجرای نمای ساختمان در تهران

پنجره‌ایرانیان؛ برخی محلات از مناطق شهر تهران در قالب بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده مشمول دریافت کمک‌هزینه «اجرای نمای ساختمان» هستند.
  • چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت 12:57

به گزارش تسنیم، بافت‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین معضلات بسیاری از شهرها محسوب می‌شود؛ دامنه فرسودگی برخی از این محله‌ها به‌گونه‌ای است که با وقوع یک زلزله متوسط، وقوع یک فاجعه دور از انتظار نیست. بافت‌های فرسوده نوعی بیماری در ساختار مناطق شهری محسوب می‌شوند و عوامل زیادی در آنها دخیل ‌هستند اما مدیریت شهری تهران از سال‌ها پیش برای بهبود این اوضاع بسته‌های تشویقی تعیین کرد تا نسبت به نوسازی این بافت ها انگیزه و رغبت ایجاد شود.

در حال حاضر تمام امور مربوط به نوسازی بافت فرسوده از اطلاع‌رسانی تا شناسایی متقاضیان و بررسی اسناد و مدارک معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل به سازمان نوسازی واگذار شده است و این کار از طریق دفاتر نوسازی که در تمام محلات شهری حضور دارند، انجام می‌شود.

کسانی که قصد نوسازی ملک خود را دارند ابتدا باید به دفاتر نوسازی واقع در منطقه یا محله سکونت خود مراجعه کنند و پس از تایید فرسودگی ملک از طریق سامانه و اطمینان از قرار گرفتن ملک در بافت فرسوده به مرحله تشکیل پرونده برسند برای بسته‌های تشویقی نیز شرایطی در نظر گرفته شده که یکی از آنها کمک‌هزینه اجرای نمای ساختمان است.

سازمان نوسازی شهر تهران با ابلاغ دستورالعمل جدید پرداخت تسهیلات اجرای نما در بافت‌های فرسوده به مناطق 22 گانه، دستورالعمل جدیدی برای پرداخت کمک‌هزینه اجرای نما به پروژه‌های ساختمانی واقع در بلوک‌های فرسوده مصوب در محلات کم‌ برخوردار شهر تهران تدوین کرده است. برای جریان‌سازی طراحی و اجرای نماهای واجد کیفیت و بسترسازی فرهنگی، تسهیلات کمک‌هزینه اجرای نما برای متقاضیان پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهر تهران در سه دسته قابل ‌پرداخت است.

پروژه‌های تجمیعی با حداقل 10 پلاک و بیشتر (با احتساب معبر الحاقی و بن‌بست به‌منزله یک پلاک) در بافت‌های فرسوده همه محلات تا سقف 500 میلیون ریال، پروژه‌های تجمیعی با حداکثر چهار طبقه روی همکف در همه محلات تا سقف 200 میلیون ریال و پروژه‌های نوسازی در محلات 24 گانه کم‌برخوردار و محلات کن، فرحزاد و محله‌های حصار صفوی تا سقف 200 میلیون ریال مشمول دریافت کمک‌هزینه اجرای نما خواهند بود.

متقاضیانی که طرح نمای پروژه آنها (در زمان صدور پروانه) و اصلاحات احتمالی بعدی آن (در زمان اخذ پروانه تغییر نقشه یا گواهی عدم خلاف) به تایید کمیته نمای منطقه رسیده است و صورت‌جلسه کمیته نما را در سامانه شهرسازی بارگذاری کرده‌اند و در زمان ارسال نامه تاییدیه انطباق اجرا با طرح نمای مصوب از سوی شهرداری منطقه، گزارش مرحله‌ای مهندس ناظر (مبنی بر اتمام عملیات ساختمانی) در سامانه شهرسازی ثبت‌ شده است (حداکثر بازه زمانی ارسال نامه تاییدیه منطقه و کاربرگ 207، سه ماه پس از تاریخ ثبت گزارش اتمام ساختمان از سوی مهندس ناظر است) و نمای اجراشده پروژه آنها مغایرت یا تخلفی با نمای مصوب کمیته نما نداشته است، از شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات کمک‌هزینه اجرای نما برخوردار هستند.

متقاضیانی که شهرداری منطقه مدارک آنها را از ابتدای سال 1398 به سازمان نوسازی شهر تهران ارسال کرده است، شامل دریافت تسهیلات جدید می‌شوند و همه متقاضیانی که شهرداری منطقه مدارک آنها را تا پایان سال 1397 ارسال کرده باشد، مطابق دستورالعمل قبلی از تسهیلات اجرای نما بهره‌مند خواهند شد.

محلات کمتربرخوردار برای دریافت کمک‌هزینه اجرای نما، عبارتند از: منطقه 2: محله فرحزاد؛ منطقه 4: شمیران‌نو؛ منطقه 5: محله کن؛ منطقه 12: محله‌های سیروس، بازار، ارگ، پامنار، امامزاده یحیی، سنگلج و هرندی؛ منطقه 15: مظاهری، مطهری، اتابک، مینایی، طیب، ولیعصر و شوش؛ منطقه 16: محله‌های خزانه و باغ آذری؛ منطقه 17: زهتابی؛ منطقه 18: محله‌های شمس‌آباد، شادآباد، یافت‌آباد شمالی، یافت‌آباد جنوبی؛ منطقه 19: محله‌های نعمت‌آباد و دولت‌خواه جنوبی؛ منطقه 20: ظهیرآباد، بهشتی، جوانمرد قصاب، عباس‌آباد، نفرآباد، هاشم‌آباد، علائین.


ثبت نظر

ارسال