قابلیت تولید آلومینیوم کاوه خوزستان سالانه ۱۱ هزار تن است

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد مستضعفان کشور از شرکت آلومینیوم‌سازی کاوه خوزستان بازدید کردند.
  • دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 12:35

به گزارش فارس، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان ضمن بازدید از شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان که وابسته به این بنیاد است اظهار کرد: بنیاد، کارخانه را در منطقه مسجدسلیمان و لالی احداث کرده و زیرساخت‌های آن آماده است.

فتاح افزود: این منطقه نیز به آن صورت که مسئولین محلی می‌گویند صنعتی و پتروشیمی آن در شرف افتتاح است.

رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: کارخانه شروع به کار اولیه را با راندمان پایین داشته است اما امسال وضعیت آن بهبود پیدا کرده و طبق اطلاعاتی که داده شده و آنچه در حال حاضر شاهدیم ظرفیت تولید سالانه می‌تواند به ۱۱ هزار تن انواع آلومینیوم برسد.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که انواع قطعات تولیدی در اینجا هایتک است و هر کارخانه‌ای قدرت تولید آن را ندارد و در ایران از بعضی جهات منحصربه‌فرد است که اهمیت دارد.

فتاح بیان کرد: این کارخانه مانع خرید از خارج شده و اتکا به تولیدات و توانمندی داخل را افزایش داده و در حال نزدیکی به ظرفیت گسترش است.

وی افزود: ما در حال انجام یک ارزیابی هستیم و خوشبختانه زیرساخت‌ها ازجمله زمین، منطقه آماده است و مسئولین محلی و همه در حال همکاری هستند و مشکلی در جهت توسعه وجود ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: ما بیشتر برای بازار در داخل یا صادرات و همچنین برای شمش آلومینیومی که وارد می‌کنیم باید فکر کنیم.

وی افزود: اگر تولید داخل ازنظر شمش آلومینیوم جوابگو باشد ما می‌توانیم ظرفیت کارخانه را مجددا بالا ببریم.

فتاح گفت: فاز اول ۷۵۰ میلیارد تومان است و برای منطقه لالی و مسجدسلیمان آماده‌ایم که بیشتر از این سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: طبق گزارشی که داشتم بیشتر جوانان تحصیل‌کرده منطقه ابتکاراتی به خرج داده‌اند که باور کردنش سخت اما امکان‌پذیر شده است و حرف مقام معظم رهبری اینجا محقق شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ضمن تکریم ابتکار جوانان بومی در طراحی‌ها عنوان کرد: این ما را تشویق می‌کند تا سرمایه‌گذاری را بیشتر و اشتغال‌زایی را افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶۵ نفر بومی به‌طور تمام‌وقت فعال هستند اما اگر بتوانیم گسترش ایجاد کنیم اعداد به لطف خدا بالاتر خواهد رفت.

فتاح گفت: در حال حاضر درآمد کارخانه به حدی رسیده که می‌تواند بدهی‌های بانکی و تسهیلات را پرداخت و امورات جاری‌اش را نیز اداره کند.

وی افزود: ما نیز سعی می‌کنیم ازنظر پول در گردش به کارخانه کمک کنیم تا یک مقدار در خرید و موارد اولیه دست بازتری داشته باشند که باعث افزایش تولید خواهد شد.

 

 


ثبت نظر

ارسال