تولید آلومینیوم سکندری در شرکت آلومینیوم ایران

پنجره‌ایرانیان؛ یکی از مواردی که می‌تواند در بهره‌گیری از مواد معدنی فلزی موردتوجه قرار گیرد استفاده از قراضه‌های فلزی و ضایعات است که تا حد زیادی می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها شده و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه داشته باشد.
  • شنبه 6 دی 1399 ساعت 19:50

به گزارش گسترش‌نیوز، بهره‌برداری از معادن فلزی با صرف هزینه‌های مالی و همچنین انرژی همراه است درعین‌حال در فرآیند معدن تا محصول نهایی محیط‌زیست نیز بی‌نصیب نمی‌ماند و حتی با رعایت تمامی زیست‌محیطی شاهد اثرات نامطلوب آن بر طبیعت خواهیم بود. ضمن اینکه نمی‌توان نیاز صنعت به صنایع معدنی و به‌خصوص فلز را نادیده گرفت.

سید علی بهشتی، معاون بازرگانی شرکت ایرالکو در ارتباط با تولید آلومینیوم سکندری (ثانویه) در شرکت آلومینیوم ایران گفت: تولید آلومینیوم سکندری در این شرکت از اوایل دهه ۷۰ آغاز شده و تولیدات ما به‌صورت روتین نبوده و بنا به سفارش مشتری خاص ایران‌خودرو که عمده مصرف‌کننده این نوع آلیاژ آلومینیومی است صورت می‌گیرد ضمن اینکه عمدتاً شرکت‌های کوچک‌تر با قیمت‌های کمتری به نسبت ما تولید می‌کنند و خودروسازان از این شرکت‌ها خرید انجام می‌دهند.

وی در ارتباط بااینکه چرا شرکت‌های دیگر آلومینیومی بزرگ اقدام به تولید آلومینیوم سکندری نمی‌کنند افزود: تولید این دسته از آلومینیوم‌های آلیاژی نیازمند نصب سیستم‌های مربوط به خود و داشتن کوره‌های کوچک‌تر است و برای تولید آن باید یک سری عناصر آلیاژی نیز تهیه شود که این شرکت‌ها امکانات آن را در اختیار ندارند.

معاون بازرگانی شرکت ایرالکو همچنین گفت: ساختار تولید آلومینیوم پرایمری کاملاً با تولید آلومینیوم سکندری متفاوت است و ماده اولیه آن پودر آلومینا است و نمی‌توان در تولید آن از قراضه استفاده کرد چراکه اگر در تولید آلومینیوم پرایمری از قراضه استفاده کنیم به دلیل داشتن عناصر آلیاژی آلومینیوم تولیدشده از حالت خالصی که موردنیاز دیگر صنایع است خارج‌ شده و دیگر قابل‌استفاده نخواهد بود.


ثبت نظر

ارسال