مدیرعامل شفاف پروفیل: قدرت مالی در صنعت پروفیل آلومینیومی اهمیت زیادی دارد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت شفاف پروفیل اراک گفت: با توجه به اینکه رقابت در صنعت پروفیل آلومینیومی بسیار تنگاتنگ است و تعداد شرکت‌های زیادی در این صنعت فعال هستند، تنها مجموعه‌‌هایی در شرایط کنونی که شاهد نوسانات لحظه‌ای نرخ ارز و سایر قیمت‌ها هستیم می‌توانند میزان تولید خود را حفظ کنند و اهداف خود دور نشوند که از قدرت مالی مطلوبی برخوردار هستند.
  • سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت 14:34

حسن سعیدی‌نیا در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت شفاف پروفیل اراک با ظرفیت اسمی سالانه 960 تن در زمینه تولید پروفیل‌های آلومینیومی فعالیت می‌کند و مواد اولیه مورداستفاده در این شرکت ضایعات آلومینیومی است. در سال جاری متاسفانه به دلیل افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه مجبور به تولید با میزان کمتر از سال‌های گذشته شدیم.

وی افزود: دلیل اینکه نتوانستیم مانند سال‌های قبل با تمام ظرفیت، تولید کنیم این است که دولت و ارگان‌های وابسته به آن با وضع بخشنامه‌های خلق‌الساعه، چالش‌های عمده‌ای را برای تولیدکنندگان به وجود آورده‌اند و هیچ مسئولی حاضر به گردن گرفتن تبعات ناشی از سیاست‌گذاری‌های فروش و تولید نیست.

مدیرعامل شرکت شفاف پروفیل اراک در خصوص تکنولوژی تولید این شرکت، بیان کرد: ما تاکنون به روش سنتی و با استفاده از دستگاه‌های پرس اکستروژن به تولید محصول پرداخته‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم بدون هیچ خللی به فعالیت خود ادامه دهیم.

سعیدی‌نیا اضافه کرد: اگر بخواهیم از روش سنتی عبور کنیم و با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف و پیشرفته موفق به تولید محصولات باکیفیت‌تر و صادرات شویم، در این مسیر با چالش‌ها و موانع زیادی مواجه خواهیم شد که همگی ناشی از قوانین دست و پاگیر دولتی است و درنهایت، به سرنوشت برخی از شرکت‌ها که تن به ورشکستگی و توقف تولید داده‌اند، دچار خواهیم شد. دولت اگر در فعالیت تولیدکنندگان دخالت نکند، بسیاری از واحدهایی تولیدی که به‌نوعی غیرفعال شده‌اند نیز می‌توانند مجددا به عرصه صنعت بازگردند.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی تولید با معضلات گوناگونی همراه است، گفت: با توجه به اینکه رقابت در صنعت پروفیل آلومینیومی بسیار تنگاتنگ است و تعداد شرکت‌های زیادی در این صنعت فعال هستند، تنها مجموعه‌‌هایی در شرایط کنونی که شاهد نوسانات لحظه‌ای نرخ ارز و سایر قیمت‌ها هستیم می‌توانند میزان تولید خود را حفظ کنند و اهداف خود دور نشوند که از قدرت مالی مطلوبی برخوردار هستند. در حال حاضر، بسیاری از واحدهای تولیدی همچون شرکت شفاف پروفیل اراک با کمبود نقدینگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شفاف پروفیل اراک ادامه داد: بااین‌حال تاکنون توانسته‌ایم به فعالیت تولیدی خود ادامه دهیم و با توجه به شرایط به وجود آمده در اقتصاد کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا، نیروهای خود را حفظ کرده‌ایم و هیچ‌گونه تعدیل نیرو و توقف خطوط تولید نداشته‌ایم. لازم به ذکر بوده که شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری بر فعالیت‌های شرکت نگذاشته و همین امر باعث شده است تا بتوانیم به کسب درآمد خود و عرضه محصول ادامه بدهیم.

وی در پایان خصوص وضعیت تقاضا برای محصول تولیدی خود، اذعان کرد: به‌طورکلی، آلومینیوم یکی از فلزهای پرمصرف است که به اشکال مختلفی در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. بیشترین کاربرد پروفیل آلومینیومی نیز که جزو محصولات پایین‌دستی زنجیره تولید آلومینیوم محسوب می‌شود، در صنعت ساختمان‌سازی است. به همین دلیل، همیشه برای این محصول حتی در زمان رکود ساختمان‌سازی، تقاضا وجود دارد. در شرکت شفاف پروفیل اراک نیز تنها یک محصول آلومینیومی که همان پروفیل است، تولید می‌شود که به‌این‌ترتیب، تقاضای نسبی محصولات خود را حفظ کرده است. در حوزه فروش تنها نوسانات قیمتی است که گاهی سودآوری مجموعه را کاهش می‌دهد و یا دچار ضرر می‌شود.


ثبت نظر

ارسال