مدیرعامل آلومینیوم غدیر گستر توس: کورسوی چراغ تولید در خطر خاموشی است!

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم غدیر گستر توس گفت: در شرایط فعلی با توجه به اینکه روابط تجاری با کشورهای دیگر به صفر نزدیک شده است و هرروز شاهد افزایش قیمت‌ مواد اولیه و هزینه‌های جاری تولید هستیم، سرمایه‌گذاری تازه در بخش تولید توجیه اقتصادی ندارد و تولیدکنندگانی که سابقه چندساله در صنعت دارند، سعی دارند کج‌دار و مریز به فعالیت خود ادامه دهند تا با سود اندک به‌دست‌آمده به امور روزمره خود بپردازند!
  • شنبه 10 آبان 1399 ساعت 11:39

داوود شربت‌داران در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت آلومینیوم غدیر گستر توس فعالیت خود را از سال 1383 در زمینه تولید محصولات صنعتی آلومینیوم مانند لوله، تسمه و نبشی آغاز کرد که تا سال 1392 کم‌وبیش فعالیت قابل‌قبول و رونق‌داری را شاهد بودیم اما متاسفانه از این سال به بعد به دلیل نوسانات نرخ ارز تقریبا تا یک سال پیش کاهش تولید و فعالیت داشتیم و حتی این امر باعث شد تا کارخانه را به ‌صورت مقطعی برای مدتی تعطیل کنیم. در حال حاضر به‌صورت «کج‌دار و مریز» فعال هستیم اما شرایط تولید مانند سابق نیست؛ یعنی اگر سال‌های گذشته دو الی سه شیفت در کارخانه به امر تولید مشغول بودیم، اکنون به صورت تک شیفت آن‌هم کمتر از توان واقعی خود فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: ماده اولیه مصرفی در خط تولید این شرکت صرفا آلومینیوم است که برای تامین آن‌هم از بیلت استفاده و هم شمش آلومینیومی که در کارخانه خود آن را آنالیز و آلیاژسازی کرده سپس به شکل بیلت درآورده را مورد استفاده قرار می‌دهیم. در زمان اخذ پروانه بهره‌برداری، میزان ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن بوده است اما اکنون میزان تولید بر اساس میزان سفارش متغیر است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم غدیر گستر توس در ادامه عنوان کرد: برخی از مشتریان ‌که خود تولیدکننده هستند، برای کاهش هزینه‌ها و حفظ سودآوری خود، پلاستیک را جایگزین آلومینیوم کرده‌اند که این باعث کاهش تقاضا برای محصولات ما و تعدیل نیروی شرکت شده است. در حالی که پلاستیک دوام کمتری نسبت به آلومینیوم دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا علت کاهش میزان تولید محصولات آلومینیومی ریشه در کمبود مواد اولیه دارد یا خیر، گفت: تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی بیش از آن‌که با کمبود مواد اولیه مواجه باشند با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو هستند و این باعث می‌شود تا برای کاهش هزینه‌های تولید، میزان کمتری ماده اولیه خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم غدیر گستر توس در خصوص تاثیرات تحریم‌ها بر تولید کشور، تاکید کرد: دروازه‌های بین‌المللی در حال حاضر به روی کشور ما بسته شده و اگرچه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به اشکال دیگری از سر گرفته شده است اما کارایی لازم را ندارد. عمده مشکلات و چالش‌های به وجود آمده در صنعت و اقتصاد کشور از همین نقطه، یعنی بسته شدن مرزهای وارداتی و صادراتی نشات گرفته است.

 


ثبت نظر

ارسال