مدیرعامل آلومینیوم آلسون: محدودیت‌های وارداتی به‌ نفع تولیدکنندگان داخلی شد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم آلسون گفت: تحریم‌ها و وضع بخشنامه‌های دولتی، سبب شد که واردات با محدودیت مواجه شود و این اتفاق به تولید داخلی تا حدودی رونق بخشید. چراکه پیش‌ازاین تقاضا برای محصولات وارداتی زیاد بود و تولیدکنندگان انگیزه‌‌ای برای افزایش میزان تولید نداشتند.
  • یکشنبه 6 مهر 1399 ساعت 12:25

قاسم‌ محسنی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت پروفیل یکتا ارس با برند تجاری آلومینیوم آلسون در حوزه تولید پروفیل، دروپنجره آلومینیومی (ترمال‌‌بریک و کرتین‌وال) فعالیت دارد و ظرفیت تولید این شرکت ماهانه 200 تن است. شمش و بلیت آلومینیومی موردنیاز خود را از طریق بورس کالا از شرکت‌های ایرالکو و المهدی تامین می‌کنیم.

وی افزود: محصولات آلومینیومی آلسون مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود و تا قبل از بسته شدن مرزها به دلیل شیوع کرونا، بخش عمده‌ای از محصولات شرکت به کشور ترکیه صادر می‌شد. از طرفی، محدودیت‌های مرزی در حوزه واردات از دو جنبه به نفع تولیدکنندگان داخلی شد؛ تولیدکنندگانی که پیش‌ازاین از مواد اولیه وارداتی بی‌کیفیت برای تولید محصول استفاده می‌کردند، مواد اولیه مورد نیاز خود را با کیفیت بالاتری از تولیدکنندگان داخلی آلومینیوم تامین می‌کنند که این موضوع کیفیت پروفیل‌‌های تولیدی این شرکت‌ها را افزایش داده است. از جنبه دیگر نیز عدم واردات پروفیل‌های آلومینیومی باعث شده تا رقابت مطلوبی میان تولیدکنندگان این صنعت در جهت افزایش کیفیت محصولات شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم آلسون با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان در شرایط کنونی با خسارت‌های متعددی مواجه شده‌اند اما دلیل دیگر این اتفاق به عدم شناخت ‌کافی آنها از نیاز مشتریان برمی‌گردد. اگر یک تولیدکننده اطلاعات درست و دقیقی از نیاز مشتریان خود و همچنین بازار نداشته باشد در ادامه دادن به فعالیت تولیدی خود دچار مشکل می‌شود. در بازار نیازهای مختلفی وجود دارد که می‌توان با بازاریابی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید به این نیازها پاسخ گفت و به‌این‌ترتیب، سودآوری را حفظ و از تعطیلی واحد تولیدی جلوگیری کرد.

محسنی در ادامه اذعان کرد: طریقه فروش محصولات در شرکت ما این‌گونه است که مشتریان 50 درصد مبلغ را در ابتدای خرید به‌صورت نقدی و بقیه مبلغ را به‌صورت یک‌ فقره چک ‌اعتباری دوماهه، پرداخت می‌کنند اما فروش اعتباری محصول در شرایط فعلی باعث می‌شود که شرکت با کمبود نقدینگی مواجه شود و نتواند مواد اولیه موردنیاز خود را تامین کند. چراکه خرید مواد اولیه چه از بورس کالا و چه از بازار آزاد به‌صورت نقدی انجام می‌شود.

وی در خصوص معضلات موجود در بازار پروفیل‌های آلومینیومی، بیان کرد: مهم‌ترین چالش برای ما، وجود رقابت‌های ناسالم در بازار بوده که ضررهای متعددی را متحمل تولیدکنندگان کرده است. بعضی از تولیدکنندگان با کاهش ‌کاذب قیمت محصولات‌ خود که معمولا از کیفیت پایینی نیز برخوردار است، رقابت را در بازار از بین می‌برند و علاوه بر این‌که سود کلانی به دست می‌آورند، سایر تولیدکنندگان که از مواد اولیه مرغوب استفاده کرده‌اند را دچار ضرر در فروش می‌کنند. نظارت‌ها در این خصوص چه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و چه سایر تشکل‌ها و سازمان‌ها کافی نیست و نوعی انحصارطلبی در بازار توسط این تولیدکنندگان شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم آلسون تاکید کرد: در بازار هر صنعتی باید تولیدکنندگان هر یک به‌نوعی در جهت افزایش کیفیت و تنوع محصولات خود باید در رقابت با یکدیگر باشند و برای توسعه شرکت و صنعت خود تلاش کنند اما شکل‌گیری شبکه‌های ناسالم تولید و فروش ما را از رسیدن به این اهداف دور می‌کند.

محسنی در پاسخ به این سوال که شیوع ویروس کرونا چه تاثیری بر فعالیت شرکت داشته است، بیان کرد: بحران ناشی از شیوع این ویروس بر فروش محصولات شرکت تاثیر منفی داشت و سودآوری را کاهش داد. چراکه بخشی از فرآیند فروش به بازاریابی برمی‌گردد و لغو نمایشگاه‌‌ها، مناقصات و همچنین قرارهای ملاقات این بخش از فرآیند فروش را با اخلال مواجه کرد.


ثبت نظر

ارسال