مدیرعامل آلفورال: اعمال معافیت‌های مالیاتی بهترین حمایت از صنعت است

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت حامیان صنعت آلومینیوم (آلفورال) گفت: در دوره‌های مختلف دولت با تدوین برنامه‌های حمایتی از صنعت و واحدهای تولیدی سعی دارد به کمک صنعت کشور بیاید اما از وعده تا عمل اتفاقات بسیاری رقم می‌خورد. برای نجات صنعت و رشد اقتصادی کشور، دولت باید رویه خود را تغییر دهد و به‌جای اعطای وام و تسهیلات، میزان مالیات وضع‌شده برای واحدهای صنعتی را به حداقل برساند تا در وضعیت کنونی که شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، تولیدکننده قادر به تامین هزینه‌های مجموعه خود باشد.
  • یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 13:29

ابوالفضل میرزایی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت به نام حامیان صنعت آلومینیوم ثبت‌شده و حدود چهار سال است که در زمینه طراحی و تولید پروفیل‌های آلومینیومی فعالیت داریم. عمده مشتریان محصولات مجموعه، شرکت‌های تولیدکننده دروپنجره دوجداره هستند که با اکثر این شرکت‌ها همکاری داریم.

وی افزود: برای تولید محصولات ذکرشده از بیلت و شمش آلومینیومی استفاده می‌کنیم که آن‌ها را از شرکت‌های ایرالکو، آلومینیوم هرمزگان، آلومینیوم گلپایگان و المهدی تامین می‌کنیم. به‌این‌ترتیب، بخشی از خوراک موردنیاز را از بورس کالا و بخش دیگر را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت حامیان صنعت در رابطه با مشکلات موجود در این صنعت، گفت: مهم‌ترین مشکل موجود در صنعت، نوسان قیمت‌ها و افزایش نرخ ارز است که ما را دچار چالش مالی می‌کند. به‌عنوان‌مثال، امروز سفارشی را از مشتری قبول می‌کنیم و قرارداد را با تعیین زمان تحویل تنظیم می‌کنیم و زمانی که برای ساخت سفارش اقدام می‌‌شود، قیمت مواد اولیه به‌صورت ناگهانی افزایش می‌یابد و در پی این موضوع، شاهد کمبود مواد اولیه در بازار خواهیم شد. درنهایت ما نمی‌توانیم سفارش خود را در زمان مقرر و با قیمت تصویب‌شده تحویل مشتری دهیم و بدون هیچ کوتاهی از سوی شرکت، به یک تولیدکننده بدقول تبدیل می‌شویم.

میرزایی مطرح کرد: بازار آلومینیوم بازار گسترده‌ای را شامل می‌شود؛ از بدنه هواپیما تا رینگ‌های خودرو از آلومینیوم استفاده می‌شود. ما در حوزه ساختمانی فعالیت داریم و در این بخش، میزان عرضه و تقاضا متعادل بوده و می‌توان گفت برابر است، اما همیشه نوسانات قیمتی این تعادل را برهم می‌زند. همچنین تعداد پروژه‌های در حال ساخت و انبوه‌سازی نیز کاهش یافته و این موضوع می‌تواند موجب کاهش تقاضا برای دروپنجره باشد و در ادامه تولیدکنندگان دروپنجره‌ و مصالح ساختمانی را با معضل مواجه ‌کند.

مدیرعامل آلفورال عنوان کرد: محصولات ما دارای نشان ملی استاندارد هستند که به‌صورت تشویقی این نشان به ما اعطا شده است. هدف مجموعه تا به امروز ارائه محصول باکیفیت به مشتریان بوده و در راستای تحقق این امر، ضمانت‌نامه‌های 10 ساله برای هر محصول در نظر گرفته‌ایم و از طرفی نیز با تعامل و صحبت‌هایی که با یک شرکت بیمه‌ای داشتیم،

میرزایی اظهار کرد: ما به‌عنوان یک تولیدکننده موردحمایت هیچ ارگان و سازمانی نیستیم و تاکنون با تکیه‌بر سرمایه و توانمندی‌های خود گام برداشته‌ایم. به‌عنوان‌مثال، در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا که بسیاری از کارگران و پرسنل از کار بیکار شدند و دولت ادعای پرداخت بیمه بیکاری را کرده بود، همچنان با گذشت پنج ماه از سال جدید، این افراد ریالی دریافت نکرده‌اند.

وی در پایان به چشم‌انداز مجموعه حامیان صنعت اشاره کرد و گفت: به‌عنوان یک واحد تولیدی موفق، برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌‌انداز روشنی را برای خود تدوین کرده‌ایم اما بروز مشکلات متعددی ما را از اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت دور می‌کند.


ثبت نظر

ارسال