بررسی طرح مطالعاتی احداث کارخانه‌ آلومینیوم فلوئورید

پنجره‌ایرانیان؛ قائم‌مقام ایمیدرو از بررسی طرح مطالعاتی احداث کارخانه‌های آلومینیوم فلوئورید و استیل کورد خبر داد.
  • سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 11:57

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی با بیان اینکه طرح تولید استیل کورد با ظرفیت ۱۵ هزار تن مورد طراحی می‌شود، اظهار داشت: در صورت انجام عملیات اجرای این طرح مطابق برنامه زمان‌بندی شده، بهره‌برداری تجاری از طرح از سال ۱۴۰۲ با استفاده از ۴۸ درصد ظرفیت عملی و راندمان کاری آغاز می‌شود و در سال ۱۴۰۵ (پس از سه سال کارکرد) به حداکثر ظرفیت عملی و راندمان کاری می‌رسد.

قائم‌مقام ایمیدرو درباره مزایای طرح احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید پودری،‌ افزود: از مزایای ایجاد این طرح می‌توان به رفع وابستگی به این محصول تا میزان ۲۰ درصد داخل، افزایش عمر مفید الکترودها، کاهش مصرف برق در الکترولیز، بهبود کیفی در بازدهی فرایند و ایجاد ارزش‌افزوده با تامین داخلی اشاره کرد.

از کاربردهای این محصول می‌توان به فرایند الکترولیز آلومینیوم، صنایع نیمه‌هادی، شیشه و سرامیک، کاتالیست، رنگدانه و غیره نام برد. قائم‌مقام ایمیدرو همچنین خواهان بررسی زیرساخت‌های موردنیاز تولید این محصول شد.

در این نشست اقدامات انجام‌شده در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی موردبررسی قرار گرفت و در حال حاضر کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم‌گیری بهینه کردن صنعت گوهرسنگ‌ها در ایران با راهبری ایمیدرو در حال فعالیت است.

تاکنون در این بخش، کمیته‌های تخصصی استراتژی، آموزش و پژوهش، تامین منابع مالی، بازار و تجارت، اصلاح قوانین، اکتشاف و استخراج و آزمایشگاه مرجع تشکیل شده است.

در این جلسه تعیین راهکارهای تسهیل صادرات و تعیین بودجه برای گوهرسنگ‌ها و وضعیت توازن در زنجیره فولاد و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری با توجه به افق چشم‌انداز، موردبررسی قرار گرفت.

در نشست کمیته سرمایه‌گذاری ایمیدرو، قائم‌مقام ایمیدرو، معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، مدیر زیرساخت ایمیدرو و سعید پیرمرادی مدیر دفتر صنایع معدنی حضور داشتند.


ثبت نظر

ارسال