آینده پساکرونایی آلومینیوم از زبان دبیر کل موسسه بین‌المللی آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر کل موسسه بین‌المللی آلومینیوم بر این باور است که صنعت آلومینیوم همان‌طور که توانست پس از بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به دوران رونق بازگردد، این بار نیز از بحرانی که گرفتارش شده، خروج خواهد کرد.
  • دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت 15:50

به گزارش دنیای اقتصاد، مایلز پروسر، دبیر کل موسسه بین‌المللی آلومینیوم در گفت‌وگویی که با نشریه پلتس داشته به چشم‌انداز آلومینیوم پرداخته و آن را عموما امیدوارکننده توصیف می‌کند. پروسر ابتدا به پیش‌بینی کاهش تقاضای آلومینیوم در سال جاری به میزان 5.4 درصد هم‌زمان با افزایش تولید این کامودیتی اشاره می‌کند، اما تقاضا را برای دوره پس از کرونا مثبت ارزیابی کرده است.

پروسر می‌گوید بازار آلومینیوم در میان و بلندمدت رشدی بین ۲ تا ۴ درصد به‌صورت سالانه تجربه خواهد کرد؛ به این معنا که این صنعت ازنظر رشد سالانه از پیش‌بینی که برای اقتصاد جهانی وجود دارد، پیشی خواهد گرفت. او بر این باور است که همین‌طور که این صنعت توانست پس از بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به دوران رونق بازگردد، این بار نیز از بحرانی که گرفتارش شده، خروج خواهد کرد.

در این میان، آرگوس میدیا نیز به موضوع پرمیوم آلومینیوم-هزینه مازادی که خریدار باید به فروشنده به دلیل انبارداری و دیگر مخارج اضافه بر قیمت این کالا در بازار فلزات لندن بپردازد- پرداخته است. به گفته این رسانه، برخی معامله‌گران در زمان رکود قیمتی، آلومینیوم خریده‌اند و با نگهداری آن منتظر بازگشت اقتصاد به وضعیت عادی هستند تا دارایی خود را با قیمت بالاتر بفروشند.

بنابراین، پرمیوم‌ها که در یکی دو ماه اخیر اندکی بهبود یافته بودند، احتمالا در آینده نزدیک سود بیشتری را به دارندگان آلومینیوم برسانند. بااین‌حال، آمریکا در حال بررسی طرحی است که به‌موجب آن حدود ۱۰ درصد تعرفه بر آلومینیوم وارداتی از کانادا وضع خواهد کرد.

در صورت تحقق این طرح که با اعتراض کانادایی‌ها روبه‌رو شده، این کشور آلومینیوم بیشتری به اروپا عرضه خواهد کرد که می‌تواند باعث کاهش پرمیوم قیمتی در قاره سبز شود. سفیر کانادا در آمریکا در عین درخواست صبر بیشتر از سوی دولت آمریکا برای چنین طرحی، هشدار داده این کشور نیز مقابله‌به‌مثل خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال