صادرات اولین محموله شمش آلومینیوم جنوب به‌زودی

پنجره‌ایرانیان؛ نخستین محموله شمش تولیدی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به‌زودی وارد بازار‌های جهانی می‌شود.
  • چهارشنبه 25 تیر 1399 ساعت 10:16

به گزارش ایسنا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با فراهم‌شدن مقدمات لازم، نخستین محموله شمش تولیدی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) یا اولین محموله محصول صادراتی منطقه ویژه لامرد به‌زودی وارد بازارهای جهانی می‌شود.

فریدون فدایی‌دولت چهارشنبه ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران، حجم پیش‌بینی‌شده برای صادرات شمش تولیدی آلومینیوم جنوب را 12 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد که این اقدام با همکاری گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد انجام خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه شمش‌های تولیدی با برند تجاری "سالکو" به بازار جهانی صادر می‌شود، ادامه داد: اکنون پس از چندین سال تلاش بی‌وقفه درحالی آرزوی دیرینه مردم محقق می‌شود که منطقه ویژه اقتصادی لامرد به جمع تولیدکنندگان فلز ارزشمند آلومینیوم پیوسته و ازاین‌پس لامرد نقش برجسته‌ای در صادرات محصولات آلومینیومی ایفا خواهد کرد که گامی بزرگ در راستای تحقق افزایش توان صادراتی کشور خواهد بود.

فدایی‌دولت با بیان اینکه صادرات محصولات شمش آلومینیوم به بازارهای جهانی درحالی انجام می‌شود که این شرکت اخیراً در لیست تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفته است، گفت: این موضوع سبب شد تا دست‌اندرکاران با همتی مضاعف و در سال جهش تولید با تکیه‌بر عزم و اراده و توانمندی متخصصان داخلی، پیش از موعد زمان‌بندی‌شده موفق به تمهید شرایط صادرات این فلز ارزشمند شدند و این روند با جدیت و حجم بیشتری ادامه می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به مهیابودن شرایط برای سرمایه‌گذاری در شهرک پایین‌دست آلومینیوم (آلوم‌شهر) اضافه کرد: طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن و با زنجیره کامل تولید شامل کارگاه‌های ذوب آلومینیوم، آندسازی، سالن‌های ریخته‌گری و سایر تجهیزات بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهرک پایین‌دست آلومینیوم (آلوم شهر) فراهم کرده است.

لازم به ذکر است این منطقه با توجه به شرایط مهیا شده پس از افتتاح آلومینیوم جنوب و تولید شمش و آلومینیوم مذاب، امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی پرسودی چون تیوب آلومینیومی، کرکره، سقف کاذب، درب و پنجره دوجداره، بازیافت ضایعات، رینگ خودرو، فویل، کامپوزیت، پیستون و سرسیلندر، سیم و کابل، پارچه نسوز، قوطی بسته‌بندی، انواع پروفیل، پیچ و مهره، کویل food grad را فراهم کرده است.


ثبت نظر

ارسال