استمرار رشد تولید آلومینیوم بی‌توجه به کرونا

پنجره‌ایرانیان؛ در شرایطی که کرونا بازارهای مصرف ‌دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و با محدودیت مواجه می‌کرد همچنان بخش تولید آلومینیوم به روند عادی خود ادامه می‌داد.
  • سه شنبه 3 تیر 1399 ساعت 10:52

 براساس گزارش انجمن جهانی آلومینیوم، میزان تولید آلومینیوم اولیه دنیا بدون احتساب چین در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش اندکی (۷/ ۰ درصد) داشت.

تولید پودر آلومینا در دنیا نیز روندی مشابه با روند تولید شمش داشته به‌گونه‌ای که در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میزان تولید این محصول کاهش پیدا کرده اما در ماه مارس بر سطح تولید افزوده شده است. هرچند این روند صعودی در ماه آوریل ادامه‌دار نشده است. البته با توجه به گستردگی شیوع کرونا در سایر کشورهای دنیا در دو ماه اخیر و شدت گرفتن محدودیت‌های اعمالی از سوی دولت‌های مختلف برای کنترل این بیماری، انتظار می‌رود سطح تولید شمش آلومینیوم در ماه مه و ژوئن کاهش پیدا کند.

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده شمش آلومینیوم در دنیا تاثیری قابل تامل بر این بازار دارد. بخش قابل توجهی از افت تقاضا در بازار این محصول با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی متاثر از درگیری گسترده این کشور با شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا در صنایع مصرف‌کننده این محصول ازجمله مسکن، خودروسازی و... بود. در واقع شیوع این ویروس و قرنطینه به تعطیلی خودروسازان و همچنین افت ساخت‌و‌ساز منجر شد که این موضوع از سطح مصرف نهایی محصولات آلومینیومی کاست.

کوچک شدن بازار مصرف محصولات آلومینیومی در دوران شیوع کرونا، به افت تقاضا برای شمش آلومینیوم در چین و افت بهای این محصول منجر شد که استمرار این روند می‌تواند به تعطیلی واحدهای ذوب آلومینیوم این کشور منجر شود. این اتفاق خبری بد برای تولیدکنندگان پودر آلومینای این کشور به شمار می‌رود. بنا بر اطلاعات سازمان تجارت جهانی چین در سال ۲۰۱۹ تنها یک‌میلیون و ۶۹۰ هزار تن پودر آلومینا وارد کرد که این رقم ۷/ ۴ درصد از تجارت جهانی این محصول را به خود اختصاص می‌دهد.


ثبت نظر

ارسال