سرپرست وزارت صمت: امسال صادرکننده آلومینیوم می‌شویم

پنجره‌ایرانیان؛ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به روند رو به رشد اجرای طرح‎‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف صنایع و معادن کشور، گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی، توسعه کشور متوقف نشده و ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.
  • شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 17:2

به گزارش ایسنا، حسین مدرس خیابانی در نشست هم‌اندیشی خود با اعضای هیئت عامل، معاونان و مدیران ایمیدرو و نیز مدیران شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با بیان اینکه علیرغم محدودیت‌ها و سختی‌های ناشی از تحریم، توسعه کشور متوقف نشده است، اظهار کرد: گزارش‌های مختلف از ایجاد و توسعه طرح‌های مختلف در بخش‌های صنعتی و معدنی کشور، این پیام روشن را منتقل می‌کند که باوجود شرایط سخت اقتصادی، از توسعه کشور نیز غافل نشده‌ایم که این موضوع، خبر خوشی برای مردم است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه راه‎‌اندازی و اجرای پروژه‌ها در بخش‌های مختلف به‌خوبی نشان می‌دهد که کشور در یک تراز مساوی با دنیا، از مدیریت قابل‌قبولی برخوردار است، گفت: این در شرایطی است که وقتی هم‌زمان با تحریم‌ها، حکمرانی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا مورد قضاوت قرار می‌گیرد، ممکن است برخی ضعف‌های مدیریتی بزرگنمایی شود؛ اما در شرایط یکسان میان کشورهای دنیا همچون شیوع ویروس کرونا که به‌عنوان یک پدیده فراگیر، کل جهان را در بر گرفته است، حکمرانی جمهوری اسلامی ایران کاملا یک کارنامه قابل‌قبول را ارائه می‌دهد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه نکته بارز این موفقیت، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های است که ازاین‌پس در قالب پویش «تولید ملی، اشتغال پایدار و صادرات مستمر» به دست رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری می‌رسند، گفت: ۲۰۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهند شد که وجه غالب آن، پروژه‌های ارزآور معدن و صنایع معدنی است.

مدرس خیابانی ادامه داد: امروز بیشترین نیاز کشور تامین ارز است تا بتوان بخش‌ عمده‌ای از نیازهای ارزی برای تامین مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات را تامین کرد؛ به همین دلیل نقش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در این مسیر بسیار بارز و تعیین‌کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال کشور به جرگه صادرکنندگان آلومینیوم ملحق خواهد شد و علاوه بر فولاد و مس که سال گذشته ۹ میلیارد دلار صادرات داشته و امسال نیز از رشد ارزآوری برخوردار خواهند شد، صنعت آلومینیوم نیز به کمک ارزآوری کشور خواهد آمد. در زمینه تکالیف رئیس‌جمهور در حوزه معدن و صنایع معدنی، راه‌اندازی معادن غیرفعال، تدوین شاخص کارآمدی معادن و نیز پایش نسبت معادن غیرفعال و به معادن فعال باید در دستور کار قرار گیرد.

 


ثبت نظر

ارسال