بررسی قیمت آلومینیوم در سال 2019

پنجره‌ایرانیان؛ قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در سال جاری یک روند مثلثی نزولی داشته است؛ حداقل‌های قیمتی پایین‌تر (آخرین مورد در اکتبر با قیمت یک هزار و 705 دلار بر تن) و حداکثرهای قیمتی پایین‌تر (آخرین مورد در نوامبر با قیمت یک هزار و 820 دلار بر تن) از مشخصه‌های بارز این دوره بودند.
  • سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 17:44

به گزارش فلزات آنلاین و به نقل از Fastmarkets MB، عامل اصلی کاهش قیمت آلومینیوم در سال 2019، عدم قطعیت وضعیت تجاری ناشی از تنش‌های آمریکا و چین بود که باعث کاهش رشد اقتصاد جهانی و سپس افت تقاضا شد. عوامل دیگر مانند وقفه‌های گاه‌وبیگاه در عرضه یا جریانات موجودی تاثیر ناچیزی داشتند.

در طول روند نزولی سال 2019، قیمت آلومینیوم در دوره‌هایی تلاش برای رسیدن به سطوح بالاتر داشته است، اما این تلاش‌ها شکست خورده‌اند و قیمت به سطوح پایین‌تر از قبل افت پیدا کرد. بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، پس از کاهش در ماه اکتبر قیمت همچنان در تلاش برای بازیابی بوده است؛ اما قدرت روند قیمت، امیدوارکننده نیست.

در نبود تغییرات مثبت چشم‌گیر در عوامل کلان، ریسک بازگشت قیمت آلومینیوم به روند نزولی و ثبت حداقل‌های پایین‌تر (احتمالا کمتر از یک هزار و 700 دلار بر تن) در هفته‌های آینده وجود دارد.


ثبت نظر

ارسال