تولید یک‌میلیون تن آلومینا در پالایشگاه الطویله امارات

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت EGA تا اواخر دسامبر 2019 با تولید یک‌میلیون تن آلومینا در پالایشگاه الطویله، دستاورد مهمی کسب کرد؛ این پالایشگاه در آوریل 2019 شروع به کار کرده بود.
  • دوشنبه 16 دی 1398 ساعت 12:36

به گزارش فلزات آنلاین به نقل از Aluminium Insider، شرکت EGA در یک اعلامیه مطبوعاتی گفت که پالایشگاه 3.3 میلیارد دلاری الطویله هنوز به ظرفیت اسمی خود نرسیده است، اما طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، به نظر می‌رسد تا اواسط تابستان 2020 به تولید کامل برسد. انتظار می‌رود این پالایشگاه پس از رسیدن به بهره‌برداری کامل، سالانه دو میلیون تن آلومینا تولید کند که برای تامین 40 درصد تقاضای این شرکت کافی خواهد بود.

عبدالله کلبان، مدیر اجرایی و مدیرعامل شرکت EGA، در خصوص اهمیت رسیدن به سطح تولید یک‌میلیون تن در الطویله گفت: «از پیشرفت پالایشگاه آلومینای الطویله تابه‌حال خوشحال هستیم و به‌سوی افزایش تولید در سطح جهانی پیش می‌رویم. آمادگی و برنامه‌ریزی ما برای بهره‌برداری ایمن و کارآمد از این پالایشگاه از زمانی آغاز شد که پروژه هنوز در مراحل طراحی بود. گروه عملیاتی متخصصان جهانی مجرب در این صنعت و همچنین اماراتی‌های آموزش‌دیده برای نقش خود در این فعالیت صنعتی جدید در کشور ما در حال پیاده‌سازی این برنامه‌ریزی‌ها به‌طور موثر هستند.»

شرکت اماراتی EGA حاصل ادغام دو شرکت آلومینیوم دبی (DUBAL) و آلومینیوم امارات (EMAL) در سال 2013 است. ارزش دارایی‌های این شرکت در زمان ادغام 15 میلیارد دلار بود. شرکت‌های Mubadala Development Company ابوظبی و Investment Corporation دبی با سهم مساوی مالک شرکت EGA هستند. این شرکت در زمینه بوکسیت، آلومینا و ذوب آلومینیوم اولیه فعالیت دارد.


ثبت نظر

ارسال